Fabian Nijlant – Playhead China

Spreekt tijdens het event over:

Marketplaces: waarin verschilt Tmall van Amazon en Bol.com?

Fabian Nijlant is ervaringsdeskundige op het gebied van eCommerce in China. Eind 2013 heeft hij Playhead China opgericht om bedrijven te helpen bij het online betreden van de Chinese markt.

Tot begin van dit jaar is hij intensief betrokken geweest bij het opzetten en managen van de Albert Heijn winkel op Tmall Global. Daarnaast is Fabian ook met een eigen winkel actief in China. Samen met Flinders is hij begin 2014 gestart met het verkopen van Europese design producten via flinders.tmall.hk.

Als geen ander kan hij daarom vertellen over wat er komt kijken bij het succesvol online verkopen in China. Het aanwezig zijn op de Chinese marketplaces is hierbij cruciaal. Alleen werken deze net even anders dan wij gewend zijn…

Korte omschrijving van de presentatie:

Tmall, Amazon en Bol.com bieden alle drie fabrikanten en retailers de mogelijkheid om producten te verkopen via hun marketplace. Hier houdt de overeenkomst echter op. In deze presentatie zal Fabian Nijlant ingaan op hoe de grootste marketplace in de wereld (Tmall) verschilt van de door ons meer bekende marketplaces zoals Amazon en Bol.com. En wat kunnen we hiervan leren…?