Luca Lifestyle over de uitrol van een lokale webshop

Home / Insights / Luca Lifestyle over de uitrol van een lokale webshop

Luca Lifestyle over de uitrol van een lokale webshop

Cross border e-commerce is belangrijk als je je in een niche markt bevindt. “Ik verkoop tuindecoratieartikelen en plantenbakken in het hoger segment. In Nederland is niet zoveel vraag naar dit soort spullen en aangezien ik direct importeer, moet ik een bepaalde afzet genereren. Andere landen zijn dus heel belangrijk”, aldus Gerard van Tilborg, directeur van Luca Lifestyle.

Kennis van de markt
Met ongeveer 9 jaar kennis en ervaring in de B2B markt met dezelfde soort productgroepen is hij thuis in deze markt. “Mijn kennis van de branche, de producten en de eisen en wensen van de klant kan ik door deze webshop in Duitsland, perfect benutten.

Wat moet je weten om een webshop te starten?
“Allereerst is kennis van de eisen en wensen van de consument belangrijk. Je moet weten wat de mensen daar willen en waar ze naar op zoek zijn. In Duitsland liggen de kwaliteitseisen van de verschillende producten veel hoger dan in Nederland dus dat is een belangrijk aspect. Daarnaast moet je natuurlijk de taal machtig zijn, want als je daar een webshop opent, moet je die vullen met goede content zonder spelfouten.

Tip voor startende ondernemers in het buitenland
“Als je je richt op e-commerce zakendoen dan moet je goed overdenken welke investering je doet. Zorg dat je gedegen onderzoek doet naar je concurrenten en je marge want er komen nogal wat kosten bij en die zullen toch betaald moeten worden.” 

Nog meer weten over cross border?
Bekijk dan het hele interview met Gerard van Tilborg van Luca Lifestyle en alle video interviews met andere snelgroeiende ondernemers in het buitenland. In deze cross border serie laten Dexport en DPD Pakketservice vijf ondernemers aan het woord over hun succesformules.

Eerder vertelde Rick Molenaar over de ambitie van Helloprint, Philip Steens van Enveloppenland.nl  over de voordelen van verkopen in 10 verschillende landen en Online Business Development Manager Aimée-Isabelle Roerink van Alphacomm Digital Commerce over hoe zij kansen pakken in het buitenland. Andere succesvolle bedrijven die het snelst groeien in het buitenland vind je op www.crossborder30.nl.

Door het delen van succesfactoren en tips dragen deze ondernemers bij aan innovatie in e-commerce in Nederland. Deze film werd geproduceerd door 25 EPS Videoproducties in opdracht van Dexport en DPD Pakketservice.

Recent Posts

Leave a Comment

CrossBorderEventCrossBorderEvent