0348-485088projects@bbp.nl

Reinoud Haal (Bloomon): ‘Nu focus op groei in huidige markten’

Home / Insights / Reinoud Haal (Bloomon): ‘Nu focus op groei in huidige markten’

Reinoud Haal (Bloomon): ‘Nu focus op groei in huidige markten’

Bloomon heeft in zijn ruim tweeënhalf jarig bestaan de crossborder stap naar vier verschillende nieuwe markten gezet. ‘We zagen al snel dat er meer potentie in de gehele markt voor ons was dan alleen in Nederland.’

Dat vertelt Reinoud Haal, Global Head of Growth bij het online bloemenabonnement, in de aanloop naar zijn presentatie tijdens het CrossBorder e-commerce Event op 6 september. ‘We willen een wereldmerk worden, dus dan is schaal erg belangrijk’, gaat hij verder. ‘Die ambitie en het feit dat er interesse in het buitenland was voor ons concept maakte dat we al snel de grens over gingen.’

Focus op huidige markten
Na de relatief snelle start in de vier buitenlandse markten komt Bloomon nu in een nieuwe fase. ‘We hebben de primaire focus nu op het versnellen van de groei in de huidige markten’, aldus Haal. ‘Natuurlijk kijken we daarnaast ook verder naar andere landen waar kansen kunnen liggen.’

App
Bloomon kreeg meerdere keren flinke investeringen, waarvan een ronde ter waarde van 21,4 miljoen euro de meest recente is. Hiermee wordt ‘de IT- en marketingkant’ versterkt. Haal: ‘We willen het gemak voor klanten en kwekers verder verbeteren, bijvoorbeeld door het platform ook aan de achterkant te digitaliseren, zodat de kwekers de bloemen gemakkelijker bij ons krijgen.’ En er zou een mobiele applicatie komen. ‘Dat klopt’, zegt Haal. ‘Maar we hebben nog geen specifieke datum voor de lancering. Ik denk dat we het dan niet direct in alle landen uitrollen, maar dat we dan eerst kijken of het aanslaat in bijvoorbeeld Nederland.’

Learnings
‘Ik wil tijdens het CrossBorder e-commerce Event vertellen over een aantal learnings die Bloomon heeft opgedaan door in vijf landen tegelijk te opereren’, zegt Haal. ‘Je kunt hierdoor namelijk veel testen, maar het brengt ook een hoop uitdagingen met zich mee. Waarom doet een bepaalde campagne het bijvoorbeeld wel goed in Nederland en Duitsland en niet in het Verenigd Koninkrijk en België? Dat zijn interessante lessen.’

Dit is een artikel van Twinkle
Recent Posts

Leave a Comment

Michiel vd Plasschebamigo