0348-485088projects@bbp.nl
Bezoek het CrossBorder e-commerce Event
Hét event waar koplopers op het gebied van CrossBorder e-commerce elkaar ontmoeten. Uniek in Nederland!
Bezoek het CrossBorder e-commerce Event!
Hét event waar koplopers op het gebied van CrossBorder e-commerce elkaar ontmoeten. Uniek in Nederland!
Leer van succesvolle CrossBorder e-commerce bedrijven
Ook dit jaar aansprekende game-changers op het CrossBorder e-commerce event!

Ronde tafel sessies – 15.45 – 16.30

Sessie 1

Online Sales in Europe & Direct Delivery vanuit Azie…

Deutsche post deelt wereldwijde kennis over online sales en direct delivery!

Drop Shipper based in the EU can sell fast and directly to private customers in the EU.

The Main USP’s are:

Short delivery time end-to-end.
Reliable service quality.
Competitive price point.
Shipment visibility along the value chain.
Data integration with eBay via new AP Portal.

Sessie 2

Gemakkelijk retourneren verhoogt uw sales, maar hoe maakt u retourneren gemakkelijk voor uw buitenlandse klanten?

PostNL praat u tijdens de rondetafelsessie helemaal bij!

Uw webshop klanten in Nederland sturen vast al met gemak producten retour via uw antwoordnummer bij PostNL. Wist u dat klanten loyaler zijn en bij terugkeer op uw webshop meer aankopen doen wanneer het makkelijk was om goederen te retourneren? Maar hoe dit te doen met klanten in het buitenland? Hoe houd u controle op uw retouren en maakt u het retour proces eenvoudig en transparant?

Sessie 3

Adviezen en tips voor meer vertrouwen en conversie via uw internationale webshops?

Trusted Shops deelt tijdens de ronde tafelsessies hun expertise! 

Bij grensoverschrijdend verkopen dient u als ondernemer met verschillende zaken rekening te houden. Voldoet mijn buitenlandse webshop aan de relevant geldende wetgeving? En hoe zorg ik ervoor dat mijn webshop in een andere taal genoeg vertrouwen wekt voor een hogere conversie? Tijdens deze ronde tafel sessie delen wij graag onze lokale e-commerce kennis in de 13 landen waar Trusted Shops actief is.

Sessie 4

Europa ligt om de hoek

DHL vertelt welke logistieke oplossing het beste is binnen Europa

Europa ligt om de hoek

Het idee van Europa is dat er geen grenzen zijn. Daarom shopt nu al 1 op de 7 bij een webwinkel in het buitenland. De cross-border markt in Europa groeit zichtbaar harder dan onze nationale markten. Beseft u het enorme potentieel? Samen met DHL, hét logistieke bedrijf van de wereld, ligt Europa gewoon om de hoek.

U heeft maar één logistieke oplossing nodig om iedere shopper in elk Europees land te bereiken. Makkelijk door één netwerk, één label, één factuur met de beste services voor tevreden ontvangers. Want die bepaalt zelf waar, wanneer en hoe snel hij uw product wilt ontvangen. Grenzeloos ondernemen noemen we dat. Wat houdt u tegen bij het bereiken van the next level? Wat zijn uw grenzen? Tijdens deze ronde tafel sessie stellen wij uw logistieke vragen centraal.

Sessie 5

Ontdek Heineken’s Europese Crossborder e-Commerce strategie!

Ingenico heeft een niet te missen ronde tafelsessie over Heineken!

Online verkopen in nieuwe markten kan een uitdaging zijn. Maar voor veel webshops, zijn er reële kansen voor groei in cross-border ecommerce: nieuwe markten betekent meer potentiële sales. Er spelen verschillende ontwikkelingen die essentieel zijn voor bedrijven die internationaal willen uitbreiden. Customer experience, culturen en voorkeuren van klanten verschillen echter van land tot land. Lokalisatie is dus heel belangrijk. Anika Siepel, Functional consultant Digital Marketing at The HEINEKEN Company zal tijdens deze ronde tafel sessie de uitdagingen voor de crossborder uitrol delen en de key succes factoren uitleggen. Denk hierbij aan de rol van social media, identiteit van het brand, UX op internationaal vlak, rol van Ingenico ePayments in internationale groei.

Sessie 6

Groeien binnen de Duitse online markt?

Dexport vertelt u waarom Duitse afnemers de meest gewilde klanten van Europa zijn. En hoe u optimaal profiteert van Amazon, Google, Facebook en influencer marketing! 

Met de grootste bevolking en een sterke economie binnen Europa is Duitsland interessant voor Nederlandse e-commerce ondernemers. Bovendien behoren Duitse afnemers tot de meest gewilde klanten van Europa. Een belangrijke reden om de “Duitse klant centraal te stellen” in uw online marketingstrategie. Het aantal Duitse internetgebruikers bevindt zich vooral op Amazon, Facebook en Google. Om van deze kanalen optimaal te profiteren is het zaak om binnen Duitsland aan uw merk te bouwen. Welke rol kan influencers marketing hierbij spelen? Hoe wint u de klant en maakt u de marketingbelofte waar? Sander Vermeulen en Jonathan Abel van Dexport, geven met diverse praktijkvoorbeelden een antwoord op deze vragen.

Sessie 7

De ‘last mile’ over de grens

DPD geeft u antwoord op de volgende vraag; ‘Hoe wil de ontvanger in BE, DE, FR, UK zijn pakket ontvangen?’

De ‘last mile’ is zeer belangrijk bij de keuze voor een ontvanger om online aankopen te doen bij een bepaalde website. Hoe beter de ‘last mile’ is ingericht voor de klant, hoe eerder de klant een bestelling plaatst en een herhalingsaankoop doet.
De behoeften van de ontvangers in het buitenland zijn anders dan in Nederland. Ieder land heeft zijn eigen specifieke gewoonten. Tijdens deze ronde tafel sessie gaan we verder in op de verschillen tussen de landen België, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk.

Sessie 8

Last mile in cross-border delivery: convenience is key

bpost legt uit hoe Nederlandse webshops zich kunnen aanpassen aan de noden van Belgische klanten. 

Cross-border ecommerce blijft stijgen. Bijna de helft van de Belgische online shoppers koopt regelmatig bij Nederlandse webshops.

Voor de levering van hun goederen willen de Belgische shoppers dezelfde flexibele service als wanneer ze in eigen land kopen: ze willen zelf beslissen hoe en wanneer ze hun aankopen ontvangen.

Hoe kunnen de Nederlandse webshops zich aanpassen aan de noden van hun Belgsiche klanten?

Sessie 9

Wat zijn de grootste barrières om te exporteren en hoe overkom je die?

UPS verteld over kansen en barrières om je product in het buitenland op de markt te brengen.

De ontwikkelingen in e-commerce maken makkelijker dan ooit om je product in het buitenland op de markt te brengen. Toch exporteert nog maar zo’n 23% van de Nederlandse mkb’ers, en dat terwijl degene die dat wél doen veel succesvoller zijn. De niet-exporteurs hebben uiteenlopende zorgen, zoals “komt mijn pakket wel veilig aan?”, “hoe ga ik om met die papierwinkel bij de douane?” en “zijn die shoppers in bijv. Amerika of Frankrijk wel geïnteresseerd in mijn product?”. Antwoorden op deze vragen, en meer, bespreken we graag op het Crossborder E-commerce Event. Leer meer over de kansen en mogelijke barrières (zoals die leveringszekerheid en importreguleringen) en hoe je deze barrières overwint met bewezen logistieke oplossingen en partners.

Sessie 10

Omzet realiseren op de Franse en Spaanse markt!

Transfer LBC vertelt u meer over de kenmerken van de Spaanse en Franse (e-commerce) markt 

– Hoe bouw je een verkoopapparaat op: voorbeeld dat jullie producten via retail / beurzen hebben weggezet
– Verschillen/kenmerken online tussen de twee landen (wat zijn de grootste marktplaatsen? Amazon?)
– Cultuur verschillen: waaraan moet je bij beide landen denken om er succesvol te zijn.