Andreas Giese

Andreas Giese, oprichter & CEO van Dexport. Hij is geboren en getogen in Berlijn en startte in 2006 Dexport: dé online marketingspecialist voor de Duitse markt. Later initieerde hij het CrossBorder Event en de CrossBorder Top 30. Andreas helpt met het beste Duitse marketing team in Nederland snelgroeiende bedrijven en bekende merken op de Duitse markt.

Omschrijving van de presentatie

Met welk elftal verover jij de Duitse markt?

Het WK komt eraan. Andreas speelt tijdens zijn presentatie hierop in door op basis van praktijkvoorbeelden en data te laten zien hoe een winnend elftal selecteert om te groeien op de Duitse markt.
Wie kun je het beste selecteren voor de aanval? Amazon, Google of toch Otto? En wie zet je op doel?

5 vragen aan

Andreas Giese

1. Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan?
We helpen onze klanten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ook hebben we voor onze vaste klanten een Franse, Spaanse en Italiaanse medewerker in dienst.
2. Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?
Het is telkens opnieuw een uitdaging om per klant het ideale Duitse marketing team samen te stellen. Op basis van doelen en budget selecteren we specialisten vanuit ons bureau en externe specialisten om de klant doelen te behalen.
3. Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?
Klanten die tijdens onze samenwerking groot zijn geworden in Duitsland. Sommige van de bedrijven zijn met 0 euro omzet uit Duitsland bij ons binnengekomen, anderen haakten in een latere groeifase aan.
4. Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?
Ik bewonder elke ondernemer of persoon die zijn nek durft uit te steken om iets moois op te bouwen. Vooral als dit op een wijze gebeurt waarvan alle betrokken partijen beter worden.
5. Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw spreker sessie naar huis?

Kijk goed naar de mogelijkheden van je propositie en je team om van daaruit de gewenste groei te realiseren.