Annabel Soenen

Working as a sales business development manager since januari 2021 at GIMBER. Working on sales projects: btob and btoc marketplaces; businessgifting, key accounts + strategy and sales efficiency.

Omschrijving van de presentatie

Hoe Gimber een enorme groei realiseerde op Amazon Marketplace en in delicatesse winkels.

Gimber is een disruptieve merk, die het graag net wat anders aanpakt. We kiezen ervoor zoveel mogelijk in eigen beheer toe doen, om op die manier dicht bij onze klant te staan, waardoor we inzichten krijgen om snel in te grijpen. Online en offline gaan hand in hand samen en versterken elkaar.

5 vragen aan

Annabel Soenen

1. Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan?
Momenteel zijn we al aanwezig in meer dan 30 landen, de bedoeling met GIMBER is om wereldwijd beschikbaar te zijn voor onze klanten.
2. Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?
Onze productie en logistieke centra zitten allemaal in België en Nederland. Om een goede service te kunnen en snel te kunnen leveren moet ons product lokaal kunnen gestockeerd worden. Daarvoor zijn locale btw nummers nodig, wat administratief niet altijd even evident is.
3. Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?
Snelle en rendabele expansie.
4. Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?
Double dutch: jong bedrijf, meteen beschikbaar in vele markten. Een heel doordachte groei, op tempo van het bedrijf; Crisp, the avocado show:
5. Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw spreker sessie naar huis?
Het gaat niet alleen om verkoop, maar de verspreiding van de juiste kernboodschappen online, die ervoor zorgen dat de branding en USP goed zitten.