Cindy Seegers

Altijd enthousiast op zoek naar hoe het impactvoller kan, vanuit inzichten, klantwensen en samenwerking ervoor zorgen producten en diensten te ontwikkelen én klanten te acquireren, waardevoller te maken en vast te houden. Dat is een nutshell waar Cindy voor staat. Binnen PostNL International is zij verantwoordelijk voor sustainability m.b.t. internationale post en pakketten. Haar doel is om de bezorging van post en pakketten  echt volledig duurzaam te maken en collega’s en klanten te laten zien dat iedereen daarin een rol speelt. 

Omschrijving van de presentatie

Sustainable Cross Border E-commerce: unlock your potential

Cross Border E-commerce én sustainability zijn beide booming. De tijd van mooie woorden en greenwashing is voorbij. Elk bedrijf en marketeer moet nadenken over haar impact op de wereld. Tijdens deze sessie neemt Cindy je aan de hand van een aantal praktische voorbeelden mee hoe jij duurzamer je cross border e-commerce kunt inrichten. Hoe verhoog jij  je klanttevredenheid, terwijl je gelijktijdig je kosten en je footprint verlaagt en je onderscheidt t.o.v. van je concurrenten. Ga samen met haar de uitdaging aan om van thuiswinkelen de meest duurzame manier van shoppen te maken.   

5 vragen aan

Cindy Seegers

1. Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan?
De internationale e-commercemarkt groeit. Dat biedt de Nederlandse e-commerce ondernemers enorme groeikansen. Wij als PostNL International komen al overal, dus onze ambitie is om dit nog duurzamer te doen en onze klanten verder te helpen zich te ontwikkelen op gebied van sustainable cross border e-commerce.
2. Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?
De wet & regelgeving verandert continue en is vaak ook nog eens per land verschillend. Wij willen klanten zo goed mogelijk ondersteunen, wat soms lastig is als pas laat concreet bekend wordt wat er gaat veranderen. Daarnaast zijn we continu bezig om ons product portfolio verder te verduurzamen en optimaliseren volgens de wensen van de klant.
3. Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?
Dat wij continue mee ontwikkelen met klanten. 200 jaar geleden begonnen we met het bezorgen van post in Nederland, inmiddels bezorgen we in 200 landen ter wereld, digitaliseren we om het steeds makkelijker te maken en bezorgen we alle post en pakketten zo duurzaam mogelijk. Dit doen we samen met onze klanten.
4. Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?
Wij bewonderen iedere ondernemer die de stap maakt om internationaal te groeien en zijn hart volgt om dit op een zo duurzaam mogelijke manier te doen. Niet omdat dit een hype is maar omdat dit in zijn DNA zit. Die de uitdagingen aangaat en vol passie zijn/haar doelen volgt. Wij helpen bedrijven hier graag bij om meer groei te realiseren, meer succesvol te zijn en meer tevreden klanten te krijgen. Want waar de consument nu nog kiest voor gratis en snelle levering is duurzame e-commerce de toekomst.
5. Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw spreker sessie naar huis?

Iedere ondernemer moet zijn verantwoordelijkheid nemen in het verduurzamen van zijn bedrijf. Thuiswinkelen is de meest duurzame manier van shoppen en verduurzamen én tegelijkertijd je klanttevredenheid omhoog en kosten omlaag kunnen hand in hand gaan. Hoe jij duurzaam je cross border e-commerce kan inrichten? We helpen je graag aan meer groei en succes. Samen duurzaam onderweg.