In onze online documentaire serie De Doorbraak volgen we drie succesvolle CrossBorder Top 30 bedrijven die excelleren over de grens. Hoe zijn de ondernemers Loes de Volder, Ewout Key Rameijer en Michiel van de Plassche succesvol geworden en wat waren hun belangrijkste learnings op deze weg naar CrossBorder succes?

Mamaloes

Loes de Volder wist haar bedrijf MamaLoes Babysjop afgelopen editie voor de tweede keer te bekronen als CrossBorder Top 30 bedrijf en dat allemaal zónder uitgedachte crossborder strategie. Het sociale karakter van haar bedrijf en haar sterke merkwaardes zijn volgens haar de drijfveer van het succes. Zo is Loes het eerste bedrijf buiten de VS dat het Open Hiring beleid toepast, waarbij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt worden aangenomen zónder sollicitatieprocedure. Bekijk haar bijzondere manier van ondernemen in haar aflevering van De Doorbraak.

Amsterdenim

Ewout Key Ramijer wist als general manager het jeansmerk Amsterdenim op de internationale kaart te zetten. Mede door het verbinden van (internationale) influencers aan het merk en het inzetten van uitgedachte marketingcampagnes wist hij internationale bekendheid te generen voor het merk. Zijn motto: gewoon doen, zorgde ervoor dat Ewout en Amsterdenim grenzeloos de wereld konden veroveren. Wat is verder het geheim achter zijn succes en wat was de grote doorbraak voor Amsterdenim in Nederland en ver daarbuiten? Je ziet het in zijn aflevering van De Doorbraak.

GoCustomized

Verzenden naar maar liefst 25 landen wereldwijd, voor veel e-commerce ondernemers is het een grote droom. Michiel van de Plassche kreeg het met zijn bedrijf GoCustomized voor elkaar. In 2016, slechts een paar jaar na de oprichting van zijn bedrijft wist hij al winnaar te worden van de CrossBorder Top 30 ranglijst en de daaropvolgende jaren blijf hij dominant aanwezig in de top van crossborder e-commerce bedrijven. In zijn aflevering van De Doorbraak vertelt hij onder andere over zijn succes en de grote investering die hij moest doen om de printproductie en fulfilment in eigen huis te krijgen, waardoor het bedrijf internationaal nog meer kon groeien.

Ben je ook een succesvol CrossBorder Bedrijf?

Schrijf je in voor de CrossBorder Top 30.