Programma

Het event waar koplopers op het gebied van CrossBorder e-commerce elkaar ontmoeten. Uniek in Nederland.

13.00 – 13.30

Ontvangst

13.30 – 13.45

Welkom en opening

Zaal – Koetshuis

BenvdBurg-sprekers

Ben van der Burg – Dagvoorzitter

Naar het randje van de menselijke mogelijkheden op digitaal gebied

Ben was ooit professioneel schaatser. Na zijn sportcarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en een MBA in Rotterdam), is hij een specialist geworden in de digitale wereld. Zijn spontaniteit, nieuwsgierigheid en zijn actuele, aan de praktijk getoetste kennis en ervaring met online business maken Ben de perfecte dagvoorzitter.

13.45 – 14.15

Keynote 1

Zaal – Koetshuis

Beerwul

Marc Scholten – Beerwulf.com

Van 1 naar 5 landen binnen 300 dagen

Beerwulf.com opende in maart 2017 haar deuren in Nederland. Begin 2018 was Beerwulf in 5 landen actief. Marc neemt je graag mee in de 300 dagen rollercoaster. Veel dingen gingen goed maar er waren natuurlijk ook de nodige uitdagingen. Logistiek, betaalsystemen, pricing, advertising, tone-of-voice, verschillende usp’s en reclamecodes om er maar een paar te noemen. En hoe nu verder?

14.15 – 14.45

Keynote 2

Zaal – Koetshuis

Sjoukje

Sjoukje Goldman – Centre for Market Insights

Cross-border strategie & succes

In haar presentatie laat Sjoukje Goldman zien hoe lokalisatie van de marketingstrategie leidt tot succes in cross-border e-commerce. Ze deelt inzichten vanuit 31 Europese landen op basis van haar promotie-onderzoek en vult deze aan met de case Under Armour op basis van studenten-onderzoek.

14.45 – 15.15

Pauze

15.15 – 15.45

Breakout ronde 1

Sessie 1

Zaal – Gelagkamer

Andreas-350x450

Andreas Giese – Dexport

Zo verovert u Duitsland

Duitsland is één van de grootste afzetmarkten van Europa. Met 82 miljoen inwoners is de Duitse markt vijf keer groter dan de Nederlandse. Bij het veroveren van de Duitse online markt is specialistische kennis noodzakelijk. Het aankoop- en zoekgedrag van de Duitse internetgebruikers is anders dan in Nederland. Hoe zorgt u ervoor dat de Duitse consument uw merk (her)kent? Hoe vergroot u uw marktbereik? Het inzetten van Duitse influencers, werkt dat? Andreas geeft met praktijkvoorbeelden een antwoord op deze vragen.

Sessie 2

Zaal – Voorhuis

Thiemo-van-Spellen

Thiemo van Spellen – DPD Nederland

Hoe ontwikkelt E-commerce zich in Europa?

Na de presentatie van vorig jaar (best beoordeelde presentatie van het Cross Border Event 2017) neemt Thiemo je verder mee in de beleefwereld van de Europese E-shopper. Hoe hebben de E-shopper voorkeuren zich per land ontwikkeld in de snelgroeiende B2C markt? Is het gedrag van bijvoorbeeld een Millennial anders? Koopt een ervaren E-shopper in Polen op eenzelfde manier als in Spanje? Je krijgt praktische inzichten die je als internationaal e-commerce bedrijf kunt inzetten om nog succesvoller te zijn.

Sessie 3

Zaal – Koetshuis

Sylvia-Vroklage

Sylvia Vroklage – Wijnvoordeel International

Wat drukwerk en wijn gemeen hebben?

Sylvia neemt je mee in haar ervaring die zij heeft opgedaan bij het internationaliseren van Drukwerkdeal naar België. Deze ervaring combineert ze met haar ervaring van het verkopen van Wijn in België in haar huidige job als E-commerce manager bij Wijnvoordeel. Think global, act local! Zowel ten aanzien van je klant als je organisatie. Weet jij welke stappen je wel en welke je beter niet kunt nemen? Alle do’s & dont’s passeren de revue en geven je een goed beeld hoe jij internationalisering kunt kick-starten.

15.45 – 16.30

Ronde tafelgesprekken

Twee rondes

16.30 – 17.00

Breakout ronde 2

Sessie 1

Zaal – Gelagkamer

Nam_Sprekers

Nam Nguyen – ProfitWiser

Hoe wordt u succesvol op Amazon

Nam neemt u mee in de wereld van Amazon. Amazon behoort tot de grootste marktplaatsen wereldwijd. In 2017 had Amazon in Duitsland een omzet van 48.9 miljard euro. De verachting voor 2018 is 53.6 miljard euro. Steeds meer consumenten starten hun zoektocht naar een product op Amazon. Om succesvol te zijn op Amazon moet u meer doen dan alleen uw producten plaatsten tegen de gewenste verkoopprijs. Hoe zorgt u ervoor dat u succesvol wordt op Amazon? Hoe valt u op tussen het overweldigende aanbod? Is Amazon altijd ‘the place to be’ of is het voor sommige producten/bedrijven gewoonweg niet interessant? Nam vertelt het u allemaal.

Sessie 2

Zaal – Voorhuis

Binnekort-350x450

Spreker
volgt nog

Sessie 3

Zaal – Koetshuis

Jolando

Jolanda Lamboo – MS Mode

Internationale groeistrategie: elk land een andere aanpak

Jolanda vertelt u in haar presentatie hoe MS Mode haar merk internationaal uitbreidt. Ieder land vraagt om eigen marketingstrategie afhankelijk van de merkbekendheid en aanwezigheid van winkels. Verder ligt Jolanda toe waar MS Mode tegenaan loopt tijdens de uitbreiding naar nieuwe landen m.b.t. betaalmiddelen, vervoerders, financiële vereisten, etc.

17.00 – 17.15

Pauze

17.15 – 17.45

Keynote 3

Zaal – Koetshuis

Avatar_man

Dave van den Bos – Brand Manager Body & Fit

17.45 – 18.40

Bekendmaking & uitreiking

Zaal – Koetshuis

CrossBorder Top 30

Crossborder_30

Wie was de absolute internationale omzetgroeier over boekjaar 2017?

De CrossBorder Top 30 wordt tijdens het CrossBorder Event bekend gemaakt. Benieuwd naar het verhaal van een Top 30 winnaar? ProFlags, Top 30 winnaar editie 2017, vertelt haar successtory.

CrossBorder Award

CrossBorder-Award

Wie had de beste internationale marketingcampagne in 2017?

De beste inzendingen houden een korte pitch waarna de winnaar door de jury bekend wordt gemaakt. Genomineerden CrossBorder Award 2018 (alfabetische volgorde):

  • Amsterdenim,
  • Body & Fit,
  • Eurail,
  • Fatboy en
  • North Sails.

18.40 – 20.30

Barbecue & netwerkborrel