Programma

Het event waar koplopers op het gebied van CrossBorder e-commerce elkaar ontmoeten. Uniek in Nederland.

13.00 – 13.30

Ontvangst

13.30 – 13.45

Welkom en opening

Zaal – Koetshuis

BenvdBurg-sprekers

Ben van der Burg – Dagvoorzitter

Naar het randje van de menselijke mogelijkheden op digitaal gebied

Ben was ooit professioneel schaatser. Na zijn sportcarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en een MBA in Rotterdam), is hij een specialist geworden in de digitale wereld. Zijn spontaniteit, nieuwsgierigheid en zijn actuele, aan de praktijk getoetste kennis en ervaring met online business maken Ben de perfecte dagvoorzitter.

13.45 – 14.15

Keynote 1

Zaal – Koetshuis

Beerwul

Marc Scholten – Beerwulf.com

Van 1 naar 5 landen binnen 300 dagen

Beerwulf.com opende in maart 2017 haar deuren in Nederland. Begin 2018 was Beerwulf in 5 landen actief. Marc neemt je graag mee in de 300 dagen rollercoaster. Veel dingen gingen goed maar er waren natuurlijk ook de nodige uitdagingen. Logistiek, betaalsystemen, pricing, advertising, tone-of-voice, verschillende usp’s en reclamecodes om er maar een paar te noemen. En hoe nu verder?

14.15 – 14.45

Keynote 2

Zaal – Koetshuis

Sjoukje

Sjoukje Goldman – Centre for Market Insights

Cross-border strategie & succes

In haar presentatie laat Sjoukje Goldman zien hoe lokalisatie van de marketingstrategie leidt tot succes in cross-border e-commerce. Ze deelt inzichten vanuit 31 Europese landen op basis van haar promotie-onderzoek en vult deze aan met de case Under Armour op basis van studenten-onderzoek.

14.45 – 15.15

Pauze

15.15 – 15.45

Breakout ronde 1

Sessie 1

Zaal – Gelagkamer

Andreas-350x450

Andreas Giese – Dexport

Zo verovert u Duitsland

Duitsland is één van de grootste afzetmarkten van Europa. Met 82 miljoen inwoners is de Duitse markt vijf keer groter dan de Nederlandse. Bij het veroveren van de Duitse online markt is specialistische kennis noodzakelijk. Het aankoop- en zoekgedrag van de Duitse internetgebruikers is anders dan in Nederland. Hoe zorgt u ervoor dat de Duitse consument uw merk (her)kent? Hoe vergroot u uw marktbereik? Het inzetten van Duitse influencers, werkt dat? Andreas geeft met praktijkvoorbeelden een antwoord op deze vragen.

Sessie 2

Zaal – Voorhuis

Thiemo-van-Spellen

Thiemo van Spellen – DPD Nederland

Hoe ontwikkelt E-commerce zich in Europa?

Na de presentatie van vorig jaar (best beoordeelde presentatie van het CrossBorder Event 2017) neemt Thiemo je verder mee in de beleefwereld van de Europese E-shopper. Hoe hebben de E-shopper voorkeuren zich per land ontwikkeld in de snelgroeiende B2C markt? Is het gedrag van bijvoorbeeld een Millennial anders? Koopt een ervaren E-shopper in Polen op eenzelfde manier als in Spanje? Je krijgt praktische inzichten die je als internationaal e-commerce bedrijf kunt inzetten om nog succesvoller te zijn.

Sessie 3

Zaal – Koetshuis

Laurence-Blairon

Laurence Blairon – Baguette & van Tulpen

Slim en succesvol verkopen in Frankrijk

Frankrijk is met 37 miljoen online consumenten de op een na grootste e-commercemarkt van Europa. De spreekwoordelijke verleiders laten zichzelf echter niet zo makkelijk verleiden. Daar is kennis van de taal, de markt en van culturele verschillen voor nodig. Wat beweegt Franse consumenten online? Hoe gedragen ze zich? Wat vinden ze leuk en waar hebben ze een hekel aan? Laurence legt uit wat wel en niet werkt, en geeft handige tips om de juiste snaar te raken in La douce France.

Ronde tafelgesprekken

15.50 – 16.10

Ronde 1

16.15 – 16.35

Ronde 2

Dexport
Zo verovert u de Duitse markt.

Logo Dexport

Starten op de Duitse markt?

Hoe bereikt u de Duitse markt? Met een Duitse webshop of middels Amazon bereikt u één van de grootste afzetmarkten van Europa. Start met verkopen in Duitsland en maak uw nieuwe webshop vanaf de start goed vindbaar, juridisch op orde en optimaal afgestemd op de Duitse markt. Of is het verstandig om alles over Amazon te laten lopen?

ContactCare
Your contact, our care.

ContactCare

Internationaal klantcontact voor succes over de grens

Tijdens de ronde tafel sessie deelt Mark Hekkelman, managing director van ContactCare, zijn kennis en expertise op het gebied van internationale klantenservice voor ondernemers die de stap over de grens met succes willen zetten.

DPDGroup
Your delivery experts.

unnamed-2

Hoe makkelijk is verzenden en retourneren binnen Europa?

De cultuur en gewoontes van een land bepaalt in hoge mate de tevredenheid van ontvangers van pakketten. DPDGroup is #1 pakketvervoerder in Europa waarbij we in ieder land locale expertise beschikbaar hebben. Alles is erop gericht op een succesvolle eerste levering te kunnen realiseren binnen de grenzen van het betreffende afleverland.

PostNL
CrossBorder Solutions

PostNL_Partner

Weet wat je buitenlandse shoppers zoeken!
Inzicht en kennis is macht. U wilt toch ook weten wat de buitenlandse shoppers belangrijk vinden en hoe u daarop kunt inspelen? Wat zij kopen op Nederlandse websites en hoe ze het verzonden willen hebben? Wij hebben het onderzocht en delen het graag. Wij nemen u mee op de journey van 28.000 internationale online shoppers die hun stem hebben laten horen. Ook horen wij graag wat u van ze wilt weten.
Aan deze ronde tafel nemen we u mee in de wereld van de cross-border online shopper. U ontvangt van ons niet alleen input maar ook een fact-pack die u direct kunt toepassen om internationaal te groeien.

Trusted Shops
Klik. Shop. Zekerheid.

TrustedShops

Tips voor meer vertrouwen en conversie op uw internationale webwinkels

Bij grensoverschrijdend verkopen dient u als ondernemer met verschillende zaken rekening te houden. Voldoet mijn buitenlandse webshop aan de relevant geldende wetgeving? En hoe zorg ik er voor dat mijn webshop in een andere taal genoeg vertrouwen opwekt voor een hogere conversie. Tijdens deze ronde tafel sessie delen Tim Heinen en Vincent Natenstedt graag hun e-commerce kennis in de 13 landen waar Trusted Shops lokaal actief is.

Dexport
Zo verovert u de Duitse markt.

Logo Dexport

Uw merk verder opbouwen in Duitsland
Duitsers kopen steeds meer online via Amazon of hun favoriete brandstore. Hoe zorgt u ervoor dat ook de Duitse consument uw merk kent? Welke kanalen kunt u inzetten om uw merk op te bouwen? Hoe zorgt u ervoor dat Amazon er niet vandoor gaat met een deel uw winst, maar dat de Duitse consument direct bij uw webshop koopt?
Tijdens de ronde tafelsessie worden mogelijkheden besproken om middels online en above the line media een sterk merk op te bouwen op de Duitse markt. Daarnaast wordt er aandacht besteed aan de sterke positie van Amazon in Duitsland.

Åland Post
Uw e-commerce en fulfilment expert.

Aland-Post

In welke landen heb je een magazijn nodig als je wereldwijd wilt groeien

Hoe maximeert u vandaag uw winst? Voor webwinkeliers binnen de FMCG of andere producten van relatief lage waarde zijn de marges vaak klein, niet op de laatste plaats door concurrentie van onlineplatformen uit Azië.

Als staatspostbedrijf verricht Åland Post een state-of-the-art fulfilment- en logistiekwerkzaamheid.

Met ons als fulfilmentpartner profiteert u van onze unieke status van ‘derde land’ binnen de EU. Dit garandeert btw-vrije verkoop van producten onder een bepaalde waarde. Hiermee kunt u uw marges vergroten en de consumentprijs verlagen.

Bpost
In dienst van uw activiteit.

BPPost_Partner

Betere klantenreviews door de juiste keuzes!
Namens Bpost spreekt Dennis Raadschelders (Business Development Manager Parcels & Logistics). Een klantervaring stopt niet op het moment dat een klant zijn product aangekocht heeft. Levering en retour zijn minstens even belangrijk. Hoe kan je de NPS score van jou webshop maximaliseren? En welke rol spelen logistieke keuzes hierin? Tijdens deze ronde tafel sessie wisselt Dennis graag zijn tips met u uit.

Active Ants E-fulfilment
Cross Border Specialist

ActiveAnts

Fulfilment: doen of niet doen?
De voor- en nadelen van het uitbesteden van je logistiek: hoe fulfilmentoplossingen je verder kunnen helpen in je cross-border strategie en groei!

12Send
Supersnelle levering binnen Europa.

12Send

Welke factoren van de ‘customer delivery experience’ zijn bepalend voor de online koopbeslissing?

Online cross-border is snel groeiend als ‘shopping’ wijze voor internationale consumenten en klein-zakelijk. Online retailers, merken en marktplaatsen kunnen het zich niet permitteren een afwachtende houding aan te nemen ten aanzien van ‘delivery management’. Hoe bied je over de landen heen een gelijke ‘customer delivery experience’ aan? Hoe beïnvloeden internationale leveringsvoorwaarden de online koopbeslissing? Laten we elkaars ervaringen delen en onderzoeken wat vereist is voor cross-border ecommerce.

16.4 – 17.10

Breakout ronde 2

Sessie 1

Zaal – Gelagkamer

Nam_Sprekers

Nam Nguyen – ProfitWiser

Hoe wordt u succesvol op Amazon

Nam neemt u mee in de wereld van Amazon. Amazon behoort tot de grootste marktplaatsen wereldwijd. In 2017 had Amazon in Duitsland een omzet van 48.9 miljard euro. De verachting voor 2018 is 53.6 miljard euro. Steeds meer consumenten starten hun zoektocht naar een product op Amazon. Om succesvol te zijn op Amazon moet u meer doen dan alleen uw producten plaatsten tegen de gewenste verkoopprijs. Hoe zorgt u ervoor dat u succesvol wordt op Amazon? Hoe valt u op tussen het overweldigende aanbod? Is Amazon altijd ‘the place to be’ of is het voor sommige producten/bedrijven gewoonweg niet interessant? Nam vertelt het u allemaal.

Sessie 2

Zaal – Voorhuis

Dennis

Dennis van de Pol – Snowcountry

Van zolderkamer naar een top 5 Europese wintersport e-tailer

Dennis neemt u in zijn verhaal mee hoe Snowcountry van zolderkamerproject in een land zonder bergen is uitgegroeid tot een top 5 Europese wintersport e-tailer. Om succesvol te zijn in het buitenland draait heel veel om vertrouwen Dennis laat je zien hoe Snowcountry die weg bewandeld.

Sessie 3

Zaal – Koetshuis

Jolando

Jolanda Lamboo – MS Mode

Internationale groeistrategie: elk land een andere aanpak

Jolanda vertelt u in haar presentatie hoe MS Mode haar merk internationaal uitbreidt. Ieder land vraagt om eigen marketingstrategie afhankelijk van de merkbekendheid en aanwezigheid van winkels. Verder ligt Jolanda toe waar MS Mode tegenaan loopt tijdens de uitbreiding naar nieuwe landen m.b.t. betaalmiddelen, vervoerders, financiële vereisten, etc.

17.10 – 17.30

Pauze

17.30 – 17.45

Q&A

Zaal – Koetshuis

HaroldRiepema

Harold Riepema – Owner Proflags

Winnaar CrossBorder Top 30 2017.

17.45 – 18.30

Bekendmaking & uitreiking

Zaal – Koetshuis

CrossBorder Top 30

Crossborder_30

Wie was de absolute internationale omzetgroeier over boekjaar 2017?

De CrossBorder Top 30 wordt tijdens het CrossBorder Event bekend gemaakt. De genomineerden zijn bekend, wie staat op nummer 1?

CrossBorder Award

CrossBorder-Award

Wie had de beste internationale marketingcampagne in 2017?

De beste inzendingen houden een korte pitch waarna de winnaar door de jury bekend wordt gemaakt. Genomineerden CrossBorder Award 2018 (alfabetische volgorde):

  • Amsterdenim,
  • Body & Fit,
  • Eurail,
  • Fatboy en
  • North Sails.

18.30 – 20.30

Barbecue & netwerkborrel