Sprekers tijdens het event

Deze experts presenteren hun internationale kennis, ervaringen, valkuilen en successen.

De lijst met sprekers wordt komende tijd aangevuld! Houd de website in de gaten voor updates omtrent het programma.

Ben
Ben van der Burg
Dagvoorzitter

Ben van der Burg is ook dit jaar de dagvoorzitter tijdens het CrossBorder Event. Ben was ooit professioneel schaatser. Na zijn sportcarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en een MBA in Rotterdam), is hij een specialist geworden in de digitale wereld. Zijn spontaniteit, nieuwsgierigheid en zijn actuele, aan de praktijk getoetste kennis en ervaring met online business maken Ben een perfecte dagvoorzitter.

MarcScholten
Marc Scholten
Marketing & content manager – Beerwulf

Geboren in 1976 in het pittoreske Ommen. In Tilburg Economische Psychologie gestudeerd. Begonnen bij Blauw Research om vervolgens in de marketingwereld van Heineken terecht te komen. Het meest trots ben ik op de hele rebranding van Brand Bier en de resultaten die daarna werden geboekt. Mede door de thuisbrouwwedstrijd werd ik met het speciaalbiervirus aangestoken. En dit alles kan ik nu combineren in de -voor mij- nieuwe wereld die e-commerce heet. Als marketeer vond ik de ‘koop nu’ button altijd foeilelijk en nu istie -soms- m’n grootste vriend. Woonachtig in Den Haag en trotse pappa van 2 kids van 11 en 12.

JolandoLamboo
Jolanda Lamboo
Manager e-commerce & omnichannel – MS Mode

Jolanda heeft een passie voor online. Ze houdt van de dynamiek van e-commerce en de mogelijkheid om het hart van de klant te winnen. Binnen MS Mode is ze verantwoordelijk voor e-commerce en omnichannel. Het online landschap verandert continu, er komen voortdurend nieuwe technologieën op de markt. Jolanda blijft voor MS Mode graag up-to-date om de online omzet naar een steeds hoger niveau te tillen en nieuwe concepten en bedrijfsmodellen te ontwikkelen. Naast het managen van de e-commerce en omnichannel omgeving is Jolanda een geboren coach. Ze haalt het beste uit de leden van haar team door jong talent de ruimte te geven en samen de bedrijfsdoelstellingen te halen. Het internationale karakter van MS Mode (actief in 7 landen) past helemaal bij Jolanda. Ze heeft meer dan 6 jaar in de VS gewoond en gewerkt.

SjoukjeGoldman
Sjoukje Goldman
Onderzoeker – Centre for Market Insights

Sjoukje Goldman is werkzaam als onderzoeker bij het Centre for Market Insights en als docent bij de opleiding Commerciële Economie aan de Hogeschool van Amsterdam. Sinds maart 2016 is Sjoukje Goldman promovendus bij de Vrije Universiteit, Amsterdam. Van augustus 2015 tot mei 2017 leidde Sjoukje Goldman een grootschalige studie met als doel de vraag te beantwoorden: wat is de huidige stand van zaken van cross-border e-commerce in Europa?

Sylviavroklage
Sylvia Vroklage
Ecommerce Manager – Wijnvoordeel International

Sylvia neemt je mee in haar ervaring die zij heeft opgedaan bij het internationaliseren van Drukwerkdeal naar België. Deze ervaring combineert ze met haar ervaring van het verkopen van Wijn in België in haar huidige job als E-commerce manager bij Wijnvoordeel. Think global, act local! Zowel ten aanzien van je klant als je organisatie. Weet jij welke stappen je wel en welke je beter niet kunt nemen? Alle do’s & dont’s passeren de revue en geven je een goed beeld hoe jij internationalisering kunt kick-starten.

Nam
Nam Nguyen
CEO Profitwiser

Hij wordt ook wel NAMazon genoemd. Nam weet (bijna) alles van Amazon. Aangezien de internationale marktplaats een steeds groter marktaandeel verovert, is het een ideale plek om uw producten aan te bieden. Sterker nog; de tijd dat u een webshop winstgevend kon starten in het buitenland is voor veel bedrijven voorbij. De concurrentie is moordend en de marketingkosten rijzen de pan uit. Meeliften op het succes van de externe verkoopplatformen, zoals Amazon is veel aantrekkelijker. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld laat Amazon-expert Nam Nguyen zien hoe u in Europa een mooie omzet kunt realiseren. En dat zonder hoge marketingkosten! Verder laat hij zien wat nodig is om aan de slag te gaan op Amazon.

Thiemo-van-Spellen-spreker
Thiemo van Spellen
Chief Commercial Officer – DPD Nederland

Thiemo van Spellen is sinds begin 2017 Chief Commercial Officer (CCO) bij DPD Nederland. Hij heeft zijn commerciële ervaring in diverse functies in de logistieke sector opgedaan bij Deutsche Post en Sandd. Met zijn creatieve visie op de toekomst is hij de aangewezen persoon om met het Nederlandse commerciële team bij te dragen aan het ambitieuze doel van DPDgroup: de grootste internationale pakketbezorger in Europa te worden.

AndreasGiese
Andreas Giese
CEO – Dexport

Met zijn Duitse roots en een enorme passie voor marketing en e-commerce weet Andreas als geen ander hoe Nederlandse bedrijven en merken de Duitse markt kunnen veroveren. Andreas is een ondernemer die niet stil zit en is (mede)initiatiefnemer van het CrossBorder Event en de Amazon marketing software: ProfitWiser. Zijn hart gaat sneller kloppen van complexe marketingstrategieën en is nog altijd nauw betrokken bij alle werkzaamheden binnen Dexport.
Wat zijn do’s en dont’s van snelgroeiende bedrijven actief op de Duitse markt? Andreas presenteert tijdens zijn sessie een stappenplan dat is ontwikkeld op basis van learnings van snelgroeiende internationale bedrijven.