Patrique Benes

Een enthousiaste flapuit die met ideeën spurt voor de volgende kans op groei. Altijd op zoek naar nieuwe kansen om groei te stimuleren. Binnen de organisatie noemen ze me ook wel de wandelende encyclopedie van EQOM. 

Met 12 jaar ervaring bij EQOM als één van de eerste werknemers eigenlijk elke maand groei meegemaakt en nog steeds elke dag bezig om dit te creëren met een fantastisch team aan mensen.

Omschrijving van de presentatie

Let’s take this shit International

We zijn gestart in 7 verschillende landen om ons merk EasyToys te internationaliseren vanaf de grond af aan. Ik neem jullie graag mee in deze presentatie over onze learnings, hoe we dit gedaan hebben en hopelijk insights waar je als bedrijf direct mee aan de slag kan.

5 vragen aan

Patrique Benes

1. Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan?

We blijven uitbreiden naar diverse landen en de focus in diverse landen te versterken met meer mensen en kennis.


2. Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?
Ook snelle levering en de juiste levermethodes omdat sommige landen met hele lokale leveranciers gebonden zijn.
3. Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?
We zijn trots op het feit we al meer dan 60.000 nieuwe klanten blij hebben mogen maken in 2021 en dat we samenwerkingen hebben opgezet met diverse seksuologen, therapeuten en andere experts op het gebied van erotiek.
4. Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?
Ik kijk vooral naar lokale concurrenten en ben erg onder de indruk van een concurrentie in Spanje & Italië die beide meer dan 400.000 volgers hebben op Instagram, wat erg moeilijk is in de erotiek branche.
5. Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw spreker sessie naar huis?

Als je de juiste touch weet te vinden, kun je opschalen en exceptioneel groeien.