Programma

Het CrossBorder Event is hét evenement op gebied van global e-commerce. Door het inhoudelijke dagprogramma met uiteenlopende experts uit het vak uniek in Nederland.

Een deel van de sprekers voor de komende editie is al bekend. Het definitieve programma volgt later.

9.00 – 9.30

Ontvangst

9.30 – 9.40

Welkom en opening

Zaal – Koetshuis

BenvdBurg-sprekers

Ben van der Burg – Dagvoorzitter

Naar het randje van de menselijke mogelijkheden op digitaal gebied

Ben was ooit professioneel schaatser. Na zijn sportcarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en een MBA in Rotterdam), is hij een specialist geworden in de digitale wereld. Zijn spontaniteit, nieuwsgierigheid en zijn actuele, aan de praktijk getoetste kennis en ervaring met online business maken Ben de perfecte dagvoorzitter.

9.40 – 10.20

Keynote 1

Zaal – Koetshuis

Jacco

Jacco Oosterhof – E-luscious

Van 1 naar 15 landen in twee jaar

Hoe ga je om met de lokale voorkeuren qua koffiesmaak maar ook qua logistiek, payments en wetgeving? Van kapotte pakketten tot opstandige douaniers, van click farms tot spraakverwarringen: alles zal voorbij komen in zijn presentatie.

10.20 – 11.00

Keynote 2

Zaal – Koetshuis

Wouter Smeets

Wouter Smeets – Stroopwafels.com

Ons recept voor wereldwijd marktaandeel in retail en online

Hoe verdeelt Stroopwafels.com retail en online distributie in samenwerking met afdeling e-commerce, sales internationaal en distributeurs of agentschappen? In zijn presentatie zal Wouter dit zo helder mogelijk uitleggen. Een zoektocht naar het beste global groei recept van een ‘beginnend’ merk.

11.00 – 11.30

Pauze, drinks & networking

11.30 – 12.00

Breakout ronde 1

Sessie 1

Zaal – Gelagkamer

Ewout

Ewout Key Rameijer – Amsterdenim

#Blijfdouwe

Hoe kan je als relatief onbekend merk wereldwijde bekendheid werven door het inzetten van een doordachte, creatieve marketingcampagne? Hoe ga je samenwerkingen aan met bekende, soms onbewuste influencers, als Douwe Bob en hoe zet je deze influencers vervolgens goed in?

Sessie 2

Zaal – Voorhuis

Kristina

Kristina Hildebrand & Anush Martirossian – Dexport x Mr Maria

Een interactief gesprek tussen specialist en klant (Duitse markt)

Mr Maria wist met hun Nijntje lampen de Nederlandse harten sneller te laten kloppen. Dexport hielp ze om met hun merk ook de DACH markten te veroveren. Wat hebben de marketingspecialisten van Dexport Mr Maria geadviseerd waardoor ze zo succesvol werden over de grens? In een interactief gesprek tussen Mr Maria en Dexport laat onze marketingspecialist Kristina zien hoe Duitse influencers en Amazon zijn ingezet om een volgende stap te zetten in deze lucratieve regio.

Sessie 3

Zaal – Koetshuis

0

Twan Rutte – Vendiro

 

Uitrollen naar 40 marktplaatsen in 9 landen

12.00 – 12.10

Wisselmoment

Zaal – Koetshuis

12.10 – 12.40

Breakout ronde 2

Sessie 1

Zaal – Gelagkamer

download

Gerald Baal – Latin business Transfer

Jouw merk succesvol in Frankrijk en Spanje

Gerald Baal vertelt tijdens zijn sessie hoe je een verkoopapparaat opzet voor jouw merk in Frankrijk en Spanje. Hij staat stil bij de cultuurverschillen en het belang van aanpassingen aan de lokale markten. Hoe kunt u vanuit uw bedrijf in Nederland toch zo lokaal mogelijk opereren?

Sessie 2

Zaal – Voorhuis

Tom_pragt

Tom Pragt – Bakker.com

Marketplace specialist – Bakker.com

Vanwege de potentie die hij zag in marketplaces heeft Tom ervoor gekozen zich hierin te specialiseren en heeft hij meerdere malen een succesvolle Cross Border marketplace strategy op kunnen zetten.

Sessie 3

Zaal – Koetshuis

Disqounts

Bas Urlings – Disqounts International 

Van snel snoeien naar snel groeien

De groei van 350 euro naar 7 miljoen is op papier een droom. Van 1 naar 30 man personeel ook, toch heeft Bas Urlings hard moeten werken om zijn bedrijf succesvol te maken. Wat zijn zijn learnings en hoe heeft hij moeten snoeien om door te groeien? 

12.40 – 13.40

Lunch & networking

13.40 – 14.20

Keynote 3

Zaal – Koetshuis

1

Wouter de Vries – Your Surprise

We aim for the moon
In augustus 2019 gaat YourSurprise live in zes nieuwe landen, waarmee het totaal aantal landen uitkomt op 22. Hoe een groeit een webshop vanaf een zolderkamer in het Zeeuwse Zierikzee uit tot de grootste internationale cadeauwebshop van Europa en daarbuiten?

14.20 – 14.30

Wisselmoment

Zaal – Koetshuis

14.30 – 15.00

Breakout ronde 3

Sessie 1

Zaal – Gelagkamer

Avatar_man

Speaker – Deutsche Post

De definitieve inhoudt volgt zo snel mogelijk.

Sessie 2

Zaal – Voorhuis

Avatar_man

Speaker – DPD

De definitieve inhoudt volgt zo snel mogelijk.

Sessie 3

Zaal – Koetshuis

Tim-Heinen

Tim Heinen Trusted Shops

Trusted Shops investeert continue in het vertrouwensplatform waardoor het consumentenvertrouwen wordt vergroot, klantrelaties worden versterkt en een stijging in websitebezoekers wordt gerealiseerd. Bij Trusted Shops zijn al meer dan 30.000 webwinkels in 13 landen actief, waaronder Bodyenfitshop.nlHunkemöller.nl en Charlietemple.nl. Een nieuwe markt binnenstappen is spannend. Je kunt namelijk niet meer leunen op het vertrouwde imago die je in je thuismarkt hebt opgebouwd. Hoe zorg je er dan voor dat ook jouw buitenlandse webwinkels converteren?

15.00 – 15.30

Pauze, drinks & networking

15.30 – 15.45

Q&A

Zaal – Koetshuis

Tom-de-vos

Tom de Vos – FatBoy

Winnaar CrossBorder Award 2018

15.45 – 16.30

Bekendmaking & uitreiking

Zaal – Koetshuis

CrossBorder Top 30

Crossborder_30

Wie was de absolute internationale omzetgroeier over boekjaar 2018?

De CrossBorder Top 30 wordt tijdens het CrossBorder Event bekend gemaakt. De genomineerden zijn bekend, wie staat op nummer 1?

CrossBorder Award

CrossBorder-Award

Wie had de beste internationale marketingcampagne in 2018?

De drie beste inzendingen houden een korte pitch waarna de winnaar door de jury bekend wordt gemaakt. Genomineerden CrossBorder Award 2019 (alfabetische volgorde):

  • Genomineerde 1
  • Genomineerde 2
  • Genomineerde 3