Leer van Succesvolle CrossBorder bedrijven.

Het event waar koplopers op het gebied van e-commerce elkaar ontmoeten.

Programma

Met een inhoudelijk dagprogramma met uiteenlopende experts uit het vak is het CrossBorder Event hét evenement op gebied van global e-commerce.

9.00 – 9.30

Ontvangst

9.30 – 9.40

Welkom en opening

Zaal – Koetshuis

BenvdBurg-sprekers

Ben van der Burg – Dagvoorzitter

Naar het randje van de menselijke mogelijkheden op digitaal gebied

Ben was ooit professioneel schaatser. Na zijn sportcarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en een MBA in Rotterdam), is hij een specialist geworden in de digitale wereld. Zijn spontaniteit, nieuwsgierigheid en zijn actuele, aan de praktijk getoetste kennis en ervaring met online business maken Ben de perfecte dagvoorzitter.

9.40 – 10.20

Keynote 1

Zaal – Koetshuis

1

Wouter de Vries – Your Surprise

We aim for the moon

In augustus 2019 gaat YourSurprise live in zes nieuwe landen, waarmee het totaal aantal landen uitkomt op 22. Hoe een groeit een webshop vanaf een zolderkamer in het Zeeuwse Zierikzee uit tot de grootste internationale cadeauwebshop van Europa en daarbuiten?

10.20 – 11.00

Keynote 2

Zaal – Koetshuis

Wouter Smeets

Wouter Smeets Stroopwafels.com

Ons recept voor wereldwijd marktaandeel in retail en online

Hoe verdeelt Stroopwafels.com retail en online distributie in samenwerking met afdeling e-commerce, sales internationaal en distributeurs of agentschappen? In zijn presentatie zal Wouter dit zo helder mogelijk uitleggen. Een zoektocht naar het beste global groei recept van een ‘beginnend’ merk.

11.00 – 11.30

Pauze, drinks & networking

11.30 – 12.00

Breakout ronde 1

Sessie 1

Zaal – Koetshuis

Kristina
Anush

Kristina Hildebrand & Anush Martirossian – Dexport x Mr Maria

Hoe positioneer je een product als Nijntje, met zoveel emotionele waarde voor een Nederlander, net zo succesvol in de DACH regio?

Mr Maria wist met hun Nijntje lampen de Nederlandse harten sneller te laten kloppen. Dexport hielp ze om met hun merk diezelfde waardes over te brengen en daarmee ook de DACH markten te veroveren. Wat hebben de marketingspecialisten van Dexport Mr Maria geadviseerd waardoor ze zo succesvol werden over de grens? In een interactief gesprek tussen Mr Maria en Dexport laat marketingspecialist Kristina zien hoe Duitse influencers en Amazon ingezet kunnen worden om een volgende stap te zetten in deze lucratieve regio.

Sessie 2

Zaal – Gelagkamer

ESTHER

Esther Vinkenborg Deutsche Post

Internationale adreskwaliteit, essentieel voor succes!

70% van alle e-commerce pakketjes wereldwijd wordt met de post bezorgd. Deutsche Post is het grootste postbedrijf in Europa en zorgt, met meer dan 200.000 medewerkers, voor connectie met alle landen in de wereld. Correcte buitenlandse adressen zijn misschien wel het meest onderschatte onderdeel van crossborder groei. Correcte adressen wereldwijd zijn namelijk een essentieel onderdeel van succes in het buitenland. Snellere levertijden, hogere conversie en minder retouren. 20% van de gegevens klopt na een jaar niet meer. In haar presentatie praat Esther Vinkenborg je bij over alle kansen die adresoptimalisatie jou te bieden heeft. Misschien niet sexy, maar wel wezenlijk!

 

Sessie 3

Zaal – Voorhuis

0

Twan Rutte – Vendiro

 

De do’s en don’ts om echt succesvol te zijn op internationale marketplaces

Verwacht wordt dat marketplaces de komende jaren de e-commerce nog zullen domineren en dat roept de vraag op wat er voor nodig is om daar succesvol te zijn en te blijven. Een vraag waar Twan Rutten zich al meer dan 10 jaar mee bezig houdt. Als voormalig manager internationaal van fonQ en sinds vijf jaar als co-founder van Vendiro marketplace software. In een inspirerende sessie vertelt hij hoe jij jouw internationale groei kan versnellen en wat de grootste valkuilen zijn.

12.00 – 12.10

Wisselmoment

Zaal – Koetshuis

12.10 – 12.40

Breakout ronde 2

Sessie 1

Zaal – Koetshuis

Tom_pragt

Tom Pragt – Bakker.com

Marketplace specialist – Bakker.com

Vanwege de potentie die hij zag in marketplaces heeft Tom ervoor gekozen zich hierin te specialiseren en heeft hij meerdere malen een succesvolle Cross Border marketplace strategy op kunnen zetten.

Sessie 2

Zaal – Gelagkamer

0-1

Jarno TwijnstraActive Ants

 

Platformstrategie en fulfilment: your best next move

Verkopen via marketplaces is hot. Een goede platformstrategie is daarbij erg belangrijk. Welke rol gaat je logistiek daarin spelen? Hoe kan je optimaal gebruik gaan maken van de mogelijkheden die er zijn? In deze presentatie laat Active Ants zien dat het uitbesteden van je e-com logistiek extreem goed samengaat met een uitgekiende platformstrategie.

Sessie 3

Zaal – Voorhuis

_DSC0075

Marifer Aguirre Broca Latin business Transfer

Jouw merk succesvol in Frankrijk en Spanje

Marifer Aguirre Broca vertelt tijdens zijn sessie hoe je een verkoopapparaat opzet voor jouw merk in Frankrijk en Spanje. Ze staat stil bij de cultuurverschillen en het belang van aanpassingen aan de lokale markten. Hoe kunt u vanuit uw bedrijf in Nederland toch zo lokaal mogelijk opereren?

12.40 – 13.40

Lunch & networking

13.40 – 14.20

Breakout ronde 3

Sessie 1

Zaal – Koetshuis

Disqounts

Bas Urlings – Disqounts International

Van snel snoeien naar snel groeien

De groei van 350 euro naar 7 miljoen is op papier een droom. Van 1 naar 30 man personeel ook, toch heeft Bas Urlings hard moeten werken om zijn bedrijf succesvol te maken. Wat zijn zijn learnings en hoe heeft hij moeten snoeien om door te groeien? 

Sessie 2

Zaal – Gelagkamer

HannekeBlokland

Hanneke Blokland Post NL International

Wat Crossborder online shoppers belangrijk vinden

Hoeveel geven internationale shoppers uit, wat zijn hun voorkeuren en wanneer kiezen ze voor jouw Nederlandse website? Met het Crossborder E-Commerce Shoppers survey (2018) zijn 33.489 online shoppers uit 41 landen ondervraagd over hun laatste internationale aankoop. Wij delen graag deze kennis met je. Na afloop van de sessie ontvang je ook onze whitepaper met de belangrijkste uitkomsten op een rij.

Sessie 3

Zaal – Voorhuis

Johan-Smits

Johan Smits – Yellowgrape

Snel en toch winstgevend groeien met wijn en koffie in Duitsland.

De webshops Koffievoordeel en Wijnvoordeel zijn al marktleider in
de online verkoop van koffie en wijn in Nederland en België.
Met Kaffeevorteil en Weinvorteil wordt er over de grens ook
hard gewerkt aan de verovering van de Duitse markt. Om een
groeiende klantendatabase op te bouwen, bestaande uit loyale
en tevreden klanten, is een data gedreven marketing aanpak
vereist. In de sessie van Yellow Grape in samenwerking met Jacco Oosterhof komen alle slimme dingen die je met data kunt doen aan bod. Van het opbouwen van concrete segmentaties tot het ontwerpen van relevante marketing campagnes en
personaliseren van de customer journey.

14.20 – 14.30

Wisselmoment

Zaal – Koetshuis

14.30 – 15.00

Breakout ronde 4

Sessie 1

Zaal – Koetshuis

Thiemo_DPD_20170410_7209

Thiemo van Spelen – DPD

Succesvol (blijven) verzenden naar het Verenigd Koninkrijk na Brexit!

Het Verenigd Koninkrijk is de derde handelspartner van Nederland volgens het RvO. Al ruim drie jaar zet Brexit de wereld op zijn kop. De onzekerheid in het Verenigd Koninkrijk, maar ook ver daarbuiten is groot. Wat is de impact van Brexit op zendingen naar het Verenigd Koninkrijk bij een No-deal? DPD, als grootste crossborder pakketvervoerder van Nederland, neemt je uitgebreid mee in hoe je je kunt voorbereiden op Brexit.

Sessie 2

Zaal – Gelagkamer

Ewout

Ewout Key Rameijer – Amsterdenim

#Blijfdouwe

Hoe kan je als relatief onbekend merk wereldwijde bekendheid werven door het inzetten van een doordachte, creatieve marketingcampagne? Hoe ga je samenwerkingen aan met bekende, soms onbewuste influencers, als Douwe Bob en hoe zet je deze influencers vervolgens goed in?

Sessie 3

Zaal – Voorhuis

0
0-1

Nynke Bergsma & Jan Cortenbach Trusted Shops x Charlie Temple

Met vertrouwen grensoverschrijdend verkopen: Charlie Temple deelt zijn ervaringen

Een nieuwe markt binnenstappen is spannend. Je kunt namelijk niet meer leunen op het vertrouwde imago dat je in je thuismarkt hebt opgebouwd. Hoe zorg je er dan voor dat ook jouw buitenlandse webwinkels converteren? In deze interactieve sessie kijkt Nynke Bergsma van Trusted Shops samen met Jan Cortenbach van Charlie Temple naar de uitdagingen en successen van het opzetten en uitbouwen van de webwinkel over de grens.

15.00 – 15.30

Pauze, drinks & networking

15.30 – 16.10

Keynote 3

Zaal – Koetshuis

Jacco

Jacco Oosterhof – E-luscious

Van 1 naar 15 landen in twee jaar

Hoe ga je om met de lokale voorkeuren qua koffiesmaak maar ook qua logistiek, payments en wetgeving? Van kapotte pakketten tot opstandige douaniers, van click farms tot spraakverwarringen: alles zal voorbij komen in zijn presentatie.

16.10 – 17.00

Bekendmaking & uitreiking

Zaal – Koetshuis

CrossBorder Top 30

Asset 7

Wie was de absolute internationale omzetgroeier over boekjaar 2018?

De CrossBorder Top 30 wordt tijdens het CrossBorder Event bekend gemaakt. De genomineerden zijn bekend, wie staat op nummer 1?

CrossBorder Award

Asset 8

Wie had de beste internationale marketingcampagne in 2018?

De drie beste inzendingen houden een korte pitch waarna de winnaar door de jury bekend wordt gemaakt. Genomineerden CrossBorder Award 2019 (alfabetische volgorde):

  • Brabantia
  • Obelink
  • Pastbook
  • Rituals

17.00 – 18.00

Netwerkborrel