Sprekers tijdens #CBE19

Deze experts presenteren hun internationale kennis, ervaringen, valkuilen en successen.

Ben
Ben van der Burg
Dagvoorzitter

Ben van der Burg is ook dit jaar de dagvoorzitter tijdens het CrossBorder Event. Ben was ooit professioneel schaatser. Na zijn sportcarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en een MBA in Rotterdam), is hij een specialist geworden in de digitale wereld. Zijn spontaniteit, nieuwsgierigheid en zijn actuele, aan de praktijk getoetste kennis en ervaring met online business maken Ben een perfecte dagvoorzitter.

Wouter-Smeets-Daelmans
Wouter Smeets
E-commerce manager – stroopwafels.com (Daelmans)

De huidige rol van Wouter is sinds begin 2019 die van e-commerce manager van  Daelmans. Hij is verantwoordelijk voor de uitrol van online saleskanalen en tevens nauw betrokken bij de opbouw van het stroopwafelmerk. Daarvoor was Wouter 2 jaar e-commerce manager bij Petrol Industries, een Nederlands kledingmerk met nagenoeg dezelfde uitdaging destijds. Hoe maak je een gezonde verdeling tussen wholesale, retail en marketplaces?

tom-Pragt-350x450
Tom Pragt
Marketplace manager – Bakker.com

Tom Pragt heeft tien jaar e-commerce ervaring waarvan zeven jaar met het managen van marketplaces. Momenteel is Tom werkzaam als marketplace manager bij Bakker internationaal. Bij zijn oude werkgever in Duitsland heeft hij alle ins en outs kunnen leren van marketplaces, in het bijzonder van Amazon en eBay. Vanwege de potentie die hij zag in marketplaces heeft hij ervoor gekozen zich hierin te specialiseren en heeft hij meerdere malen een succesvolle crossborder marketplace strategy op kunnen zetten.

Jacco-Oosterhof-Elucious
Jacco Oosterhof
Business Development – e-Luscious

Jacco​ ​Oosterhof​ ​is​ ​Business Development Director bij eLuscious en was hiervoor directeur​ ​van​ ​Wijnvoordeel International,​ ​één​ ​van​ ​de​ ​grootste​ ​online wijnwinkels​ ​in​ ​Europa.​ Ook Koffievoordeel valt onder eLuscious en eindigde vorig jaar op de tweede plaats voor de Crossborder Award. In Maart 2019 kwam hier nog de prijs voor de Beste Webwinkel van Nederland in de categorie Eten en Drinken bij.

Zijn belangrijkste doel: het veroveren van Europa met het uitrollen van Koffievoordeel naar tien nieuwe landen in twee jaar tijd. Hoe hij dit heeft aangepakt en wat zijn belangrijkste lessen zijn geweest, hoor je tijdens zijn presentatie!

Ewout-350x450
Ewout Key Rameijer
General Manager at Amsterdenim B.V.

Ewout Key Rameijer is general manager bij het kledingmerk Amsterdenim. Door zijn marketingstunt met satire platform de Speld wist hij internationale bekendheid te genereren voor zijn bedrijf en wist hij zich te plaatsen als tweede voor de CrossBorder Award. Hoe zorgde een relatief onbekend merk voor internationale bekendheid? 

Disqounts_International
Bas Urlings (Winnaar CrossBorder Top 30 – 2018)
Founder / CEO – disQounts International

Bas Urlings, ook wel bekend als de ‘Ondernemer op slippers’, reisde twee jaar lang rond de wereld terwijl hij zijn bedrijf DisQounts International op afstand steeds succesvoller wist te maken. Afgelopen jaar werd zijn succes bekroond met het winnen van de CrossBorder Top 30. Op het event deelt hij hoe hij op deze indrukwekkende wijze verschillende externe verkoopkanalen en marketplaces wist te trotseren om internationale expansie te bewerkstelligen.

Tim-Heinen
Tim Heinen
Country Manager – Trusted Shops

Tim werkt als Country Manager bij Trusted Shops en is eindverantwoordelijk voor de activiteiten in de Benelux. Met een klantgerichte achtergrond vanuit het hotelwezen en affiniteit voor IT is hij met het team elke dag bezig om twee belangrijke missies te vervullen: het veiliger maken van online shoppen voor consumenten en het ondersteunen van webshops om meer omzet te generen.

Gerard-Baal
Gerard Baal
CEO – TRANSFER LBC

Gerald Baal, CEO van TRANSFER LBC, heeft in de afgelopen 21 jaar ruim 5.500 bedrijven (zowel multinationals als MKB’ers) ondersteund in het overgaan van de grenzen zowel online als offline. Denk hierbij aan namen als Philips, Boskalis, Trust, en Sunware. Gerald’s bedrijf heeft eigen kantoren in Rotterdam, Parijs, Barcelona en Latijns-Amerika, en partnerkantoren wereldwijd. In zijn presentatie vertelt hij over de kenmerken en markt van de Spaanse en Franse retail en e-commerce markt.

KristinaHildebrand
Kristina Hildebrand
Marketingmanager – Dexport

Kristina Hildebrand is marketingspecialist bij Dexport. Samen met haar team van Duitse native specialisten adviseert ze uiteenlopende bedrijven en merken. Aan de hand van een succescase als Mr. Maria zal er een interactief gesprek  plaatsvinden tussen klant en specialist. Hier laat Kristina zien hoe Duitse influencers en Amazon zijn ingezet om voor Mr. Maria een volgende stap te zetten bij het veroveren van de lucratieve DACH regio.

1
Wouter de Vries
CEO – YourSurprise

Op een zolderkamer van 20m2 in Zierikzee begon Wouter de Vries samen met zijn schoolvriend Gerbrand Verton in 2005 een webshop. Met veel ambitie werd gelijk gekozen voor een internationale naam: YourSurprise. Wat begon met een gepersonaliseerd liedje groeide uit tot de grootste webshop van gepersonaliseerde cadeaus in Europa en 150 werknemers die hard werken om de verwachtingen van klanten in inmiddels 22 landen te overtreffen.

Sessie: Ons recept voor wereldwijd marktaandeel in retail en online

Daelmans heeft als missie om Stroopwafels overal ter wereld leverbaar te krijgen vanaf 1 pakje. Sommige kanalen controleren ze zelf, in andere afzetkanalen zijn ze gedeeltelijk afhankelijk van distributeurs of agentschappen. Daarnaast is Daelmans ondanks haar meer dan 100-jarige bestaan nog niet gewend om zich als merk te gedragen. Hoe ze retail en online distributie verdelen in samenwerking met afdeling e-commerce, sales internationaal en distributeurs of agentschappen probeert Wouter zo helder mogelijk uit te leggen. Een zoektocht naar het beste global groei recept van een ‘beginnend’ merk.

Sessie: Bakker.com

Binnenkort informatie over deze sessie online!

Sessie: Van 1 naar 15 landen in twee jaar

E-Luscious is met haar webshops Wijnvoordeel & Koffievoordeel al marktleider in de online verkoop van koffie en wijn in Nederland & Belgie, maar slaat in de komende jaren haar vleugels uit naar Europa en daarbuiten. Jacco, oud-directeur van Wijnvoordeel International, neemt ons tijdens zijn presentatie mee in hoe hij nu bezig is met de uitrol van Koffievoordeel. Hoe ga je om met de lokale voorkeuren qua koffiesmaak maar ook qua logistiek, payments en wetgeving? Van kapotte pakketten tot opstandige douaniers, van click farms tot spraakverwarringen: alles zal voorbij komen in zijn presentatie.

Sessie: #BLIJFDOUWE

Ewout Key Remeijer heeft als directeur van Amsterdenim verschillende succesvolle marketingcampagnes opgezet. Waaronder de samenwerking van Amsterdenim x Douwe Bob. Deze campagne is een knipoog naar de samenwerking tussen G-STAR en Max Verstappen. De campagne, bestaande uit een serie foto's en video's geïnspireerd door Amsterdam en door de iconische jaren 90 commercials van marktleider Levi's, hebben grote bekendheid gecreëerd voor het spijkerbroekenmerk. De #BLIJFDOUWE werd in het leven geroepen om ook de socials onderdeel te laten worden van de campagne. Hoe kan je als relatief onbekend merk (wereldwijde) bekendheid werven met het inzetten van een uitgedachte marketingcampagne en wat is er voor nodig om samen te werken met bekende, bewuste of onbewuste, influencers?

Sessie: Van snel groeien naar snoeien!

De groei van 350 euro naar 7 miljoen is op papier een droom. Van 1 naar 30 man ook, toch moest Bas hard snoeien om verder te groeien. Bas Urlings is werkzaam voor DisQounts international en zal tijdens het event vertellen over de ontwikkelingen in het jaar na de topnotering in de Top 30. De groothandel van DisQounts International biedt een compleet assortiment aan van nieuwe, trendy en kwalitatieve fast moving producten.  Zo bedienen zij veel dagaanbieders om de juiste deals te vinden, helpen ze fysieke winkels hun assortiment uit te breiden en bieden zij bedrijven relatiegeschenken aan die passen bij hun bedrijf.

Sessie: Met vertrouwen grensoverschrijdend verkopen? Hoe doe ik dat?

Een nieuwe markt binnenstappen is spannend. Je kunt namelijk niet meer leunen op het vertrouwde imago die je in je thuismarkt hebt opgebouwd. Hoe zorg je er dan voor dat ook jouw buitenlandse webwinkels converteren?

Trusted Shops investeert continue in het vertrouwensplatform waardoor consumentenvertrouwen wordt vergroot, klantrelaties worden versterkt en een stijging in websitebezoekers wordt gerealiseerd. Bij Trusted Shops zijn al meer dan 30.000 webwinkels in 13 landen actief, waaronder Bodyenfitshop.nl, Hunkemöller.nl en Charlietemple.nl.

Sessie: Omzet realiseren op de Franse en Spaanse markt!

Tijdens ‘Your Next Move’ vertelt Gerald hoe u een verkoopapparaat opzet voor uw merk in Frankrijk en Spanje.  Een aantal highlights uit zijn presentatie vindt u hieronder:

Sessie: Een interactief gesprek tussen specialist en klant (Duitse markt)

Mr Maria wist met hun Nijntje lampen de Nederlandse harten sneller te laten kloppen. Dexport hielp ze om met hun merk ook de DACH markten te veroveren. Wat hebben de marketingspecialisten van Dexport Mr Maria geadviseerd waardoor ze zo succesvol werden over de grens? In een interactief gesprek tussen Mr Maria en Dexport laat onze marketingspecialist Kristina zien hoe Duitse influencers en Amazon zijn ingezet om een volgende stap te zetten in deze lucratieve regio.

Sessie: Een interactief gesprek tussen specialist en klant (Duitse markt)

Mr Maria wist met hun Nijntje lampen de Nederlandse harten sneller te laten kloppen. Dexport hielp ze om met hun merk ook de DACH markten te veroveren. Wat hebben de marketingspecialisten van Dexport Mr Maria geadviseerd waardoor ze zo succesvol werden over de grens? In een interactief gesprek tussen Mr Maria en Dexport laat onze marketingspecialist Kristina zien hoe Duitse influencers en Amazon zijn ingezet om een volgende stap te zetten in deze lucratieve regio.