Sprekers CrossBorder Event 2020

Deze experts presenteren hun internationale kennis, ervaringen, valkuilen en successen.

Sander Berendsen

Directeur – sbsupply.nl

Sander Berendsen (26) had het e-commerce spelletje al vroeg door. Op 16-jarige leeftijd, tijdens zijn middelbare schooltijd, richtte hij zijn bedrijf SB Supply op. Tijdens zijn studie Economie en zijn tijd in Australië had hij vrijwel alles uitbesteed, maar langzaam begon het te kriebelen en na zijn studie nam hij het heft weer in eigen hand. Hij sloot SB Supply weer helemaal in zijn armen en zijn kindje groeide op tot volwassen crossborder bedrijf. Het bedrijf is inmiddels actief in verschillende Europese landen met een Nederlandse en Duitse vestiging. Het bedrijf won in de afgelopen jaren verschillende prijzen en werd genomineerd voor o.a. Cross Border award, eCommerce50, FD Gazelle en Young Talent Award.

Arjan Pels Rijcken

Bestuurder – Museumdepotshop

Arjen Pels Rijcken is sinds 2008 als ondernemer actief in de culturele sector. Naast het ontwikkelen van depots voor de opslag van erfgoed en dienstverlening aan collectiebeheerders is Arjen, samen met zijn partner Jeroen Harinck, in 2019 gestart met een webwinkel waarin musea hun ontzamelde objecten kunnen herbestemmen. Dit platform is ondergebracht in een stichting die in 2021 ook in het VK een Engelse website zal exploiteren.

Nicky Verkuijlen

Ecommerce directeur

Nicky Verkuijlen startten zijn carrière bij een motorfietshandel van zijn neef, toen de kans zich voordeed om bij ChromeBurner een e-commerce afdeling op te gaan bouwen from scratch. Met de ambitie om de grootste van Europa te worden is hij in het diepe gesprongen. Nu ongeveer vier jaar later komt dat einddoel steeds meer in zicht. Heeft Nicky nu de leiding over een team van ongeveer 20 FTE, en is hij aandeelhouder van ChromeBurner. Hoe bouwt hij verder aan de groei-strategie van ChromeBurner?

Andreas Giese

CEO – Dexport

Andreas Giese is van Dexport. Als CEO van het grootste online marketingbureau gespecialiseerd in de Duitse markt weet Andreas als geen ander wat er voor nodig is om de Duitse consument voor je te winnen en daarbij de DACH-markt te veroveren. 

Danique de Barse

Marketing Communicatie Specialist – Samsung Electronics

Danique de Barse is Marketing Communicatie Specialist voor Smartphones, Tablets & Wearables bij Samsung Electronics. Danique heeft een Traineeship van 2 jaar gelopen met specialisaties in Marketing Communicatie, CMI & Digital Marketing. Sinds kort is ze weer terug in het team waar haar Traineeship begon, waar ze zich focust op marketing campagnes & influencers. Samsung is wereldwijd marktleider in de mobiele industrie, waarbij elke dag in teken staat van haar missie “Do What You Can’t”. Met de talloze campagnes die Samsung jaarlijks naar buiten brengt, probeert Samsung haar doelgroepen te inspireren en activeren om voor een Samsung Galaxy te kiezen.

Jori van de Spijker

Client Consultant / Practice Lead Brand & Communication – DVJ Insights

Jori van de Spijker is Client Consultant en Practice Lead Merk & Communicatie bij DVJ Insights. Jori is al 10+ jaar werkzaam in de onderzoeksbranche en werkte onder meer als Global Consultant op internationale onderzoeksprojecten waar hij merken adviseerde in Media, Merk en Reclame-strategie. Sinds oktober 2019 is Jori lid van de Raad van Advies van SWOCC. DVJ Insights is opgezet vanuit de gedachte dat kwaliteit, toegevoegde waarde en passie gecombineerd moeten worden om klanten te helpen merkgroei te realiseren. DVJ staat bekend om innovatieve onderzoeksproducten en werkt samen met vele nationale en internationale klanten aan strategische onderzoeksprojecten.

Rishmie Breidel

Marketing Communication Manager – PostNL

Ik ben sinds 10 jaar werkzaam voor de Internationale business unit van PostNL. Van dichtbij heb ik de transformatie van post naar e-commerce gezien aan mee mogen werken. Naast  diverse marketing activiteiten en de uitrol van de internationale e-commerce positionering van PostNL heb ik ook specifieke kennis van internationale shoppers. Met 13 kantoren wereldwijd hebben we onze bronnen in huis. Daar maak ik graag gebruik van en deel dit met onze relaties op alle mogelijke manieren.

Omar Ouchene & Joost Angelier

Oprichter & Partner – Refurbished.nl B.V.

 

Omar:
Omar Ouchene is in 2016 gestart Refurbished.nl. Deze 33 jarige ondernemer heeft er eerder succesvolle ondernemingen gehad en de focus ligt nu volledig op Refurbished.nl en de groei naar het buitenland. Omar gaat in volle vaart gefocust af op een vooraf bepaald doel. 

Joost:
Joost Angelier is in 2016 ingestapt bij Refurbished.nl na jarenlang succesvol te zijn geweest in het vastgoed. Joost zijn scherpe analyses brengen Refurbished.nl naar het hogere plan om de groei van Refurbished.nl in goede banen te leiden. 

Sanne Jongsma

Head of Brand & Campaigns – Beerwulf.com

Sanne is haar carrière als marketeer gestart bij Rituals cosmetics. “Met je voeten in de modder” bij een toen al succesvol, maar nog veel kleiner, bedrijf dan het nu is. Vanuit Rituals is zij bij Coty aan de slag gegaan als brand manager. Daar heeft Sanne vooral de financièle kant van brand management onder de knie gekregen. Na 3 jaar was dan eindelijk het moment daar om de overstap te maken naar food, naar Beerwulf. Beerwulf bestond toen een half jaar en we konden er nog echt ondernemen. Nu maakt Sanne als Head of Brand & Campaigns de transitie mee van start up naar professionele scale-up.

Joël Groen

E-commerce Director – EDC

Joël Groen is E-commerce Director bij het moederbedrijf van o.a. EasyToys. Hij heeft een no-bullshit mentaliteit en houdt van winnen. 14 jaar geleden is hij gestart bij TennisPlanet.com en vanaf dat moment 100% overtuigd van de kracht van E-commerce. Internationalisatie en Cross Border zijn hem op het lijf geschreven en hij helpt bedrijven graag om hun Cross Border ambities waar te maken. Waar Joël trots op is? Zijn 2 dochters en vriendin. Met laatst genoemde is hij founder van Lei-ff.com: een platform met duurzame merken en producten voor mama’s en kids.

Chantal Schinkels

E-commerce manager – Sportshifters

Schrijven en spreken over E-commerce is – naast haaronderzoek naar de man/vrouw verhouding in de IT – haar grootste passie. Chantal is betrokken bij het familiebedrijf Sportshifters en verantwoordelijk voor de E-commerceactiviteiten. Sportshifters is een auto accessoires merk met klanten over de hele wereld.

Vincent Natenstedt

Sales Manager Benelux – Trusted Shops Benelux B.V.

Vincent Natenstedt is al 9 jaar lang actief binnen de e-commerce branche. Gestart binnen de markt voor betaalmethodes is Vincent inmiddels 6 jaar werkzaam bij Trusted Shops en dé expert als het gaat om het generen van vertrouwen voor webwinkels. Dagelijks is hij in gesprek met webwinkeliers en kijkt samen met hen hoe zij de conversie van hun webshop kunnen verhogen. In de loop van de jaren heeft Vincent bedrijven als Hunkemöller, Lucardi, SB Supply etc. voor zich kunnen winnen. Vincent specialiseert zich binnen de e- commerce dan ook op het adviseren van webwinkels op het gebied van online vertrouwen en conversie.

Desiree Roke & Luisa Keil

Senior Consultant Transfer Parijs & Business Manager Lille’s Agency

Desiree Roke

Vanuit het Transfer filiaal te Parijs is Desiree reeds jarenlang succesvol in het realiseren van omzet voor Nederlandse bedrijven in de Franse markt, zowel on- als offline.

Luisa Keil

Na bij IBM gewerkt te hebben is Luisa overgestapt naar Lille’s Agency dat door de overheid gefinancierd, online spelers die de grens met Frankrijk oversteken, lokaal ondersteunt.

Thiemo van Spellen

Chief Commercial Officer – DPD Nederland

Thiemo van Spellen is sinds begin 2017 Chief Commercial Officer (CCO) bij DPD Nederland. Hij heeft zijn commerciële ervaring in diverse functies in de logistieke sector opgedaan bij Deutsche Post en Sandd. Met zijn creatieve visie op de toekomst is hij de aangewezen persoon om met het Nederlandse commerciële team bij te dragen aan het ambitieuze doel van DPDgroup: de grootste internationale pakketbezorger in Europa te worden.