Sprekers tijdens #CBE19

Deze experts presenteren hun internationale kennis, ervaringen, valkuilen en successen.

Ben
Ben van der Burg
Dagvoorzitter

Ben van der Burg is ook dit jaar de dagvoorzitter tijdens het CrossBorder Event. Ben was ooit professioneel schaatser. Na zijn sportcarrière en de nodige studies (Nederlands in Amsterdam en een MBA in Rotterdam), is hij een specialist geworden in de digitale wereld. Zijn spontaniteit, nieuwsgierigheid en zijn actuele, aan de praktijk getoetste kennis en ervaring met online business maken Ben een perfecte dagvoorzitter.

Wouter-Smeets-Daelmans
Wouter Smeets
E-commerce manager – stroopwafels.com (Daelmans)

Wouter is sinds begin 2019 e-commerce manager van Daelmans. Hij is verantwoordelijk voor de uitrol van online saleskanalen en tevens nauw betrokken bij de opbouw van het bekende stroopwafel merk. Hiervoor was Wouter twee jaar e-commerce manager bij Petrol Industries, een Nederlands kledingmerk met nagenoeg dezelfde uitdaging destijds.

tom-Pragt-350x450
Tom Pragt
Marketplace manager – Bakker.com

Tom Pragt heeft tien jaar e-commerce ervaring waarvan zeven jaar met het managen van marketplaces. Momenteel is Tom werkzaam als marketplace manager bij Bakker internationaal. Bij zijn oude werkgever in Duitsland heeft hij alle ins en outs kunnen leren van marketplaces, in het bijzonder van Amazon en eBay. Vanwege de potentie die hij zag in marketplaces heeft hij ervoor gekozen zich hierin te specialiseren en heeft hij meerdere malen een succesvolle crossborder marketplace strategy op kunnen zetten.

Jacco-Oosterhof-Elucious
Jacco Oosterhof
Business Development – e-Luscious

Jacco​ ​Oosterhof​ ​is​ ​Business Development Director bij eLuscious en was hiervoor directeur​ ​van​ ​Wijnvoordeel International,​ ​één​ ​van​ ​de​ ​grootste​ ​online wijnwinkels​ ​in​ ​Europa.​ Ook Koffievoordeel valt onder eLuscious en eindigde vorig jaar op de tweede plaats voor de Crossborder Award. In Maart 2019 kwam hier nog de prijs voor de Beste Webwinkel van Nederland in de categorie Eten en Drinken bij.

Zijn belangrijkste doel: het veroveren van Europa met het uitrollen van Koffievoordeel naar tien nieuwe landen in twee jaar tijd. Hoe hij dit heeft aangepakt en wat zijn belangrijkste lessen zijn geweest, hoor je tijdens zijn presentatie!

Ewout-350x450
Ewout Key Rameijer
General Manager at Amsterdenim B.V.

Ewout Key Rameijer is general manager bij het kledingmerk Amsterdenim. Door zijn marketingstunt met satire platform de Speld wist hij internationale bekendheid te genereren voor zijn bedrijf en wist hij zich te plaatsen als tweede voor de CrossBorder Award. Hoe zorgde een relatief onbekend merk voor internationale bekendheid? 

Disqounts_International
Bas Urlings (Winnaar CrossBorder Top 30 – 2018)
Founder / CEO – disQounts International

Bas Urlings is werkzaam voor DisQounts international en zal tijdens het event vertellen over de ontwikkelingen in het jaar na de topnotering in de Top 30. De groothandel van DisQounts International biedt een compleet assortiment aan van nieuwe, trendy en kwalitatieve fast moving producten.  Zo bedienen zij veel dagaanbieders om de juiste deals te vinden, helpen ze fysieke winkels hun assortiment uit te breiden en bieden zij bedrijven relatiegeschenken aan die passen bij hun bedrijf.

AndreasGiese
Andreas Giese
CEO – Dexport

Met zijn Duitse roots en een enorme passie voor marketing en e-commerce weet Andreas als geen ander hoe Nederlandse bedrijven en merken de Duitse markt kunnen veroveren. Andreas is een ondernemer die niet stil zit en is (mede)initiatiefnemer van het CrossBorder Event en de Amazon marketing software: ProfitWiser. Zijn hart gaat sneller kloppen van complexe marketingstrategieën en is nog altijd nauw betrokken bij alle werkzaamheden binnen Dexport.
Wat zijn do’s en dont’s van snelgroeiende bedrijven actief op de Duitse markt? Andreas presenteert tijdens zijn sessie een stappenplan dat is ontwikkeld op basis van learnings van snelgroeiende internationale bedrijven.