Daan Cosman

Daan Cosman is als Teamlead Digital verantwoordelijk dat Tony’s op digitaal vlak net zo gaat opvallen als in het schap in de supermarken. Hij heeft deze rol 1,5 jaar geleden opgezet om te zorgen dat Tony’s op digitaal vlak proactiever en e-commerce gaat zien als kans voor groei. Hij is al ruim 10 jaar actief binnen marketing, voordat hij bij Tony’s aan de slag ging is Daan werkzaam geweest bij de Goede Doelen Loterijen en Blendle.

Omschrijving van de presentatie

Tony’s Chocolonely makes it personal.
We nemen je mee in de missie van Tony’s en hoe we onze boodschap online overbrengen. Onze online strategie is erop gericht om Tony’s als het eerlijke cadeau platform neer te zetten met als parade paardje onze gepersonaliseerde wikkels.

5 vragen aan Daan

Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan? Tony’s is zeer ambitieus en we groeien hard buiten NL en willen nog veel harder groeien. Focus ligt op US, UK en DACH

 

Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens? Veel logistiek gebeurt nog vanuit NL. Dit is niet ideaal voor de kwaliteit, snelheid en kosten. En beperkte capaciteit (IT en commercie). Nagenoeg geen OTL media inzet dus een langere aanloop snelheid. 

 

Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op? Dat we vasthouden aan het merk en de missie zoals we in Nederland groot zijn geworden en dat dit ook goed aanslaat in andere landen.

 

Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?

Rituals

 

Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw spreker sessie naar huis?
Personalisatie kan je merk onderscheidend vermogen geven en maakt je merkboodschap persoonlijker, deelbaar en krachtiger