Sifra Geijtenbeek

Geboren en getogen in de kop van Noord-Holland en met flink wat creativiteit in de genen kon het haast niet anders dan dat Sifra ondernemer werd. Handen uit de mouwen, een nuchtere kijk op zaken. Hoofd koel, hart warm.
Tien jaar geleden richtte zij Ukje op en geeft nog steeds met veel plezier leiding aan het bedrijf. Ukje dat baby betekent in het Nederlands ontwerpt en verkoopt hoezen voor kindermeubels. Denk aan autostoelen.

Ukje was al in 2012 op Bol.com en Amazon te vinden. Door de jaren heen is Ukje gegroeid tot een favoriet merk in Europa. In de zomer van 2021 is het merk ook gestart in de USA. Naast het bedrijf is Sifra gek op sporten en reizen met haar gezin.

Omschrijving van de presentatie

Go big or go niche? Go USA en doe het allebei!
Als je groot wilt worden met je D2C merk is het wel handig dat je opvalt. Opvallen in een grote groep is lastig, dus ga je niche. Met de komst van marktplaatsen kun je met je niche product ontzettend groot worden.

Sifra vertelt over de ondernemersreis van Ukje. Hoe zij hebben weten te groeien en dit jaar een enorme groei doormaken door de stap te maken naar Amazon USA.
Natuurlijk worden ook de bloopers besproken, genieten van andermans betaalde leergeld is toch heerlijk.
Wil jij jouw D2C merk laten groeien mbv marktplaatsen? Kom dan hier waardevolle tips halen

5 vragen aan Sifra

Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan?

We zijn momenteel bezig om ook in Canada te starten. Voorlopig kunnen we weer flink vooruit met de nieuwe markt USA en Canada. Daarna staat Azië op de planning.

 

Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?

Eigenlijk is alles zo goed geregeld (ook vanuit Amazon zelf) dat er weinig is dat echt lastig is. We hebben een internationaal team, dus spreken samen ook de benodigde talen.

 

 

Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?

Op de meertalige reviews bij onze producten. Overal zeggen onze klanten (ouders van jonge kinderen) hetzelfde. Dat ze zo blij zijn met hun Ukje hoes, dat het hen werk scheelt en het gezinsleven makkelijker maakt. En daar doen we het voor. Dat is ook onze slogan; For a Happy Family. En met het lezen van de reviews geeft ons dat een heleboel energie. 

 

Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?

Ik kan zo snel niet wat verzinnen. Misschien is crossborder wel een beetje een oud woord aan het worden. De consumentenmarkt is al internationaal. VanMoof vind ik mooi. Hollandse fietsglorie.

 

Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw sprekersessie naar huis?

Dat je als je een kwalitatief goed product hebt en houdt van ondernemen je groeipotentie crossborder eigenlijk onbegrensd is. En dit kan al met een klein team. Internationale e-commerce is lekker schaalbaar : )