Tanja Strump

Tanja is een digitale professional met 8 jaar ervaring in de e-commerce en online marketing binnen retail en travel. Haar hart gaat kloppen van commerciële groei met een pragmatische benadering. Bij Smartphonehoesjes.nl is ze verantwoordelijk voor de resultaten en doorontwikkeling van de Duitse B2C webshop.

Omschrijving van de presentatie

De spagaat tussen schaalbaarheid tussen lokalisatie

Smartphonehoesjes.nl staat voor plezier, ondernemen en groei. Dit zie je daadwerkelijk terug: binnen enkele jaren zijn we van “zolderkamer-bedrijf” gegroeid tot marktleider op het gebied van mobiele accessoires in het binnen- en buitenland. 

5 vragen aan

Tanja Strump

1. Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan?
Op dit moment hebben we lokale B2C shops voor Nederland/België, Duitsland en Frankrijk. Voor Italië en Spanje hebben we alles klaar staan. We kiezen er op dit moment bewust voor om het te houden op Duitsland en Frankrijk zodat we maximale focus hieraan kunnen geven.
2. Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens?
Het verbeteren van de klantreis & servicepropositie op lokaal niveau, gecombineerd met land overstijgende platform optimalisaties.
3. Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op?
Hoe we met een redelijk klein team ons continue zelf weten te vernieuwen en hierop kunnen uitdagen. Concurrenten binnen onze branche kijken naar ons.
4. Welk ander bedrijf bewonder je op het gebied van crossborder e-commerce?
My-Jewellery, omdat ze naast de online tak ook meteen de hele “offline” keten in Duitsland erbij durven te pakken en voor een full-funnel strategie kiezen. Hierbij zetten ze hun merk centraal.
5. Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw spreker sessie naar huis?

Grow + scale + localize = succeed!