Thijs Boots

Thijs Boots is een energiek en eerlijk persoon met veel ervaring in logistiek, mode en e-commerce. Na gewerkt te hebben voor DHL is Thijs bij Seven Senders aan de slag gegaan als Managing Director voor de Benelux waar hij verantwoordelijk is voor business development, sales en het aansturen van het team. Thijs heeft een sterke focus op acquisitie. Zijn strategie is om groei te bewerkstelligen door een winstgevende en duurzame business op te bouwen.

Omschrijving van de presentatie

Behaal succes over de grens door de juiste leveringsopties

Thijs vertelt hoe waardevol het inzetten van de juiste bezorgopties zijn wanneer je wilt uitbreiden naar Europa.

Ieder land heeft andere vervoerders. Los van de grote corporate spelers zoals UPS, DHL en Fedex, zijn ook de local heroes erg van belang. Denk hierbij aan PostNL, Budbee, Bartolini, Inpost, Swiss Post, Bpost, etc. Iedere consument is anders met andere behoeften en wensen en daar moet goed op in worden gespeeld. Als Nederlandse verzender moet je leren denken vanuit de ontvanger en moeten we het kijken door onze Nederlandse bril loslaten.

Seven Senders biedt de mogelijkheid om webshops te verbinden met meer dan 100 vervoerder met alle verzendopties van die vervoeders. Hierdoor worden klantgerichte, snelle en betaalbare cross-border leveringen mogelijk gemaakt.

 

5 vragen aan

Thijs Boots

1. Wat zijn jullie plannen om verder de grens over te gaan? Onze plannen zijn er niet zozeer op gericht om verder over de grens te gaan, want we zijn al actief in bijna alle landen van Europa. Graag helpen wij daarom andere bedrijven met hun plannen om verder de grens over te gaan. Wij zorgen voor de pickup, wij rijden direct naar het land van bestemming en wij laten de zendingen uitleveren met de vervoerder die door de webshop is gekozen. Daarnaast kunnen alle pakketten van de webshop zichtbaar worden gemaakt in onze portal, zodat je altijd en overal kunt zien waar welk pakket is en wat de status van dat pakket is. Ook inklaren voor UK, CH of NO is geen probleem!   Wij helpen en adviseren dus voornamelijk webshops met het uitbreiden van hun cross border business.  Dat klinkt heel makkelijk, maar ieder land heeft andere gewoontes en iedere cultuur heeft andere voorkeuren voor levering. Met onze ervaring kunnen wij daarbij adviseren en faciliteren.   2. Wat zijn actuele aandachtspunten / uitdagingen binnen jouw organisatie in relatie tot e-commerce over de grens? Wanneer je op vakantie gaat merk je ook al verschillen tussen landen, variërend van groot tot klein. Soms eten mensen andere gerechten, soms slapen ze langer (of tussen de middag), ze spreken een andere taal en soms rijden de auto’s zelfs aan de andere kant van de weg. Het is dan ook een utopie om te denken dat wanneer pakketten de grens overgaan, dit zomaar even ‘gepiept’ kan worden. Het leveren over de grens betekent ook dat je de levervoorkeuren van dat land dient te respecteren. Denk aan cash on delivery in Italie, Lockerlevering in Polen, ServicePoint-levering in Duitsland, de safe-place in België, een directe avondlevering in Spanje, same-day levering in Denemarken of levering op de fiets in Nederland. Verschillende landen, verschillende wensen.   Juist omdat wij de lokale kennis van de markt en van de vervoerders hebben, kunnen wij die kennis delen met onze (potentiële) klanten en kunnen we op basis van het verzendprofiel een custom-made advies leveren.Daarnaast zijn IT en integratie ook vaak een uitdaging. Door onze API hebben wij bijna alle vervoerders uit alle landen gebundeld in 1 API. Daarbij hebben we uiteraard alle leveropties voor jullie geïntegreerd en kun je snel en gemakkelijk live met meerdere vervoerders in 1 land of met meerdere vervoerders in meerdere landen. Wij maken het gemakkelijk en snel en is leveren over de grens geen uitdaging meer. Kunnen jullie je focussen op je core-business, focussen wij ons op de logistiek.     3. Jullie hebben intussen aardig wat crossborder ervaring opgebouwd; waar zijn jullie met name trots op? Wij zijn erg trots om al jarenlang te mogen samenwerken met webshops als ASOS, Atlas for Men, Flaconi, LillyDoo, , Photobox, Shop Apotheke, Thomann, Tamaris, Westwing en nog velen meer. Het verloop van klanten is bij ons bijzonder laag. Kijkende naar de trajecten waar we nu aan werken, zullen binnenkort ook het grootste hardloopmerk, de grootste retailer in sport & outdoor en de grootste leverancier van parfums met Seven Senders gaan werken. Onze strategie is duurzame partnerships te creëren en te investeren in onze klanten. Hit & run laten we over aan onze concurrenten.   4. Met welke kernboodschap gaan de toehoorders van jouw sprekersessie naar huis? Opgelucht en verhelderend dat het versturen binnen Europa best gecompliceerd en uitdagend kan zijn, maar dat er gelukkig een platform bestaat die je volledig ontzorgt, voorziet van alle data en IT-tools en dat ze je dus in feite een one-stop-shop bieden voor jouw cross border zendingen. En misschien nog belangrijker; je pakket wordt afgeleverd door de vervoerder die je zelf hebt gekozen.