Zet u de volgende stap in internationaal verkopen op Amazon?

Verkopen op Amazon is een goede manier om een nieuwe markt te betreden. Met relatief weinig zakelijk risico en investeringen kunt u via verkoopkanaal Amazon internationaal nieuwe markten betreden, zonder een gehele webshop te openen. Steeds meer partijen zien Amazon als een kans om mee te liften op diens e-commerce groei, om toe te treden tot een nieuwe markt en hierbij gebruik te maken van de techniek en marketing van Amazon. Tevens kunt u via de diensten die Amazon biedt de brand awareness van uw eigen verkoopkanaal verhogen en Amazon succesvol inzetten als marketingstrategie voor uw webshop. Verkopers uit meer dan 100 verschillende landen gingen u al voor. Wanneer zet u de volgende stap in verkopen op Amazon? 

Welke opties heeft u bij het verkopen op Amazon

Wanneer u op Amazon wilt verkopen kunt u ervoor kiezen om te verkopen via het Vendor Central of het Seller Central programma. Bij de eerste optie, Vendor Central, koopt Amazon direct bij u in en neemt Amazon zelf de marketing, het fulfilment en de klantenservice voor zijn rekening. U profiteert vervolgens van de vele marketing-mogelijkheden die Amazon heeft. 

Kiest u voor Seller Central dan verkoopt u zelf onder eigen naam op Amazon. Hiervoor betaalt u een vast bedrag per maand en een omzet-commissie berekend over uw verkoopprijs inclusief BTW en verzendkosten. Doorgaans is dit 15%. Per merk kunt u op Amazon een gepersonaliseerde Landing Page voor uw onderneming opzetten. Hier vinden consumenten uw producten. Uw succes wordt vervolgens bepaald door uw reputatie (reviews), levertijd, prijsstelling en marketing. 

Een optie om te overwegen is een FBA (Fulfilment by Amazon) overeenkomst, waarbij u het fulfilment en de klantenservice geheel uitbesteedt aan Amazon, maar u wel volledige controle houdt over uw productlisting en marketing. 

Succesvol verkopen met Amazon marketing en Sponsored Products

Wilt u uw Amazon shop tot een succes maken dan is het van belang dat u de juiste marketingstrategie en productfocus kiest. Bedenk met welke producten u Amazon gaat veroveren en hoe u ervoor zorgt dat deze optimaal vindbaar zijn op dit verkoopkanaal. Per product kunt u uw organische vindbaarheid verbeteren, uw conversiepercentage verhogen en adverteren op Amazon. 

Wilt u uw producten organisch vindbaar maken bij Amazon, dan spreken we van Amazon SEO. Niet alleen een goede prijs zorgt ervoor dat artikelen snel gevonden worden. Ook het gebruik van de juiste zoekwoorden in de titels, attributes en productbeschrijvingen maken uw producten beter vindbaar. U wilt natuurlijk hoog ranken op zoekwoorden die bezoekers op Amazon intoetsen in het zoekvenster. 

Kiest u voor adverteren op Amazon dan is dit mogelijk middels Sponsored Products. Hierbij brengt u op basis van gekozen zoekwoorden uw producten onder de aandacht. De advertenties verwijzen naar de door u gekozen productpagina binnen Amazon. Een andere mogelijkheid om te adverteren is Headline Search, waarmee u binnen Amazon boven de zoekresultaten kunt adverteren. Hiermee kunt u bezoekers naar uw Amazon artikelen of uw externe webshop doorsturen.

Amazon inzetten als extra marketingmachine voor uw winkel

Amazon inzetten om klanten te winnen voor uw webshop of offline winkel? Dit kan zeker! Niet alleen kunt u gebruik maken van de diensten die Amazon biedt om uw producten te verkopen, ook kunt u Amazon inzetten als extra marketingmachine voor uw winkel en om de brand awareness van uw eigen verkoopkanaal te verhogen. U kunt bijvoorbeeld de producten die het goed doen op Amazon extra onder de aandacht brengen middels uw Google AdWords en zo de klant motiveren om de volgende keer direct in uw webshop of offline winkel te kopen. 

Wanneer zet u de volgende internationale stap op Amazon?

No Comments

Post A Comment